Sveriges Annonsörer lanserar Campus

Efter tät dialog med medlemmar lanserar vi nu utbildningssatsningen ”Campus” med nio lärarledda program och drygt 20 mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.
Sveriges Annonsörer lanserar Campus

Senaste nytt

Sveriges Annonsörer lanserar Campus

Efter tät dialog med medlemmar lanserar vi nu utbildningssatsningen ”Campus” med nio lärarledda program och drygt 20 mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Boka plats på 100-wattarens nomineringsmingel

Torsdag den 9 december offentliggörs årets nominerade i 100-wattaren. Kom förbi och mingla med branschkollegor hos vår partner Bauer Media, från 08:30 står frukosten uppdukad och klockan 09:00 kör vi igång.

Svart på vitt – ny studie från KOMM om reklamens förmåga att spegla sin samtid

Hur står sig Sverige jämfört med andra länder vad gäller inkludering och representation och hur ser representationen ut jämfört med den svenska befolkningen?

Utbrett missnöje med mångfaldsarbetet i marknads- och kommunikationsbranschen

Mångfaldsarbetet i den svenska marknads- och kommunikationsbranschen får lågt betyg av de egna. I en ny, global undersökning från Kantar och The World Federation of Advertisers (WFA) anser knappt hälften av de svenska respondenterna (43%) att arbetsgivaren gör tillräckligt mycket på området.

Se årets 100-wattsjury – idag öppnar tävlingen och nya kategorier tänds

I dag, 22  september klockan 12.00, öppnar reklamtävlingen 100-wattaren sin bidragsinlämning. Årets jury presenteras och nya kategorier tänds. 100-wattaren har sedan 1990 belönat kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt.
Arkiv

Effektkalendern 2021

Passa på att ta del av värdefulla tips och inspiration för att skapa marknadsföring som ger effekt – varje dag fram till julafton! Låst material kommer att vara tillgängligt även för icke-medlemmar den…

Oroväckande okunskap om varumärkesbyggande bland svenska företagsledare

Att effekten av marknadsinvesteringar sjunker, och att reklamtröttheten är fortsatt hög vet vi helt säkert. Men för att förstå varför, och hur vi ska kunna vända utvecklingen, krävs djupare analys – på flera…

Färre svenskar negativa till reklam

Varannan svensk (49%) är negativ till reklam, visar Sveriges Annonsörer och Novus årligt återkommande rapport om svenskarnas inställning till reklam. Det är en klar minskning jämfört med förra årets rekordhöga siffror och ett…

Sveriges Annonsörer söker jurist med specialisering på marknadsförings- och immaterialrätt

Skulle du vara intresserad av att arbeta med att stödja våra medlemmar i att skapa en sund marknadsföring som ger effekt och dessutom vara med och driva viktiga branschfrågor?

Köp biljett till årets effektevent EFFDay

Succén från förra året är tillbaka. Under en halvdag samlar vi branschen digitalt för att diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar.

Global studie kartlägger mångfald och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen

Svenska branschaktörer går samman och uppmanar alla att delta.

Sveriges Annonsörer och ”Effektinitiativet” lanserar svensk branschstandard för effekt

Nu finns ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring.

Sveriges Annonsörer och ”Effektinitiativet” lanserar svensk branschstandard för effekt

Nu finns ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring.

Ställ er frågan: ”Varför gör vi det här?”

Mats Rönne, en av Sveriges främsta experter inom effektområdet och Kristoffer Stenqvist, marknadschef på KRY, gästade det tredje avsnittet i vår podinarserie om influencer marketing.

Många kan tänka sig mer reklam mot billigare priser – men acceptansen varierar stort beroende på sammanhang

Var tredje svensk (33%) kan tänka sig mer reklam vid idrottsevenemang om det skulle innebära lägre priser, och nästan lika många (31%) kan tänka sig det i kollektivtrafiken.

Var noga med att granska ändringar och bilagor i produktionsavtal

För att göra det lättare i avtalssituationen mellan annonsör och kommunikationsbyrå respektive annonsör och film- och tv-producent finns på båda håll rekommendationer för samarbete mellan parterna.

Michael Grimborg ny ordförande i Sveriges Annonsörer

Michael Grimborg, CMO på Synsam, har valts till ny styrelseordförande i Sveriges Annonsörer. Samtidigt tar fyra nya ledamöter plats i styrelsen. Beslutet fattades vid det årliga föreningssammanträdet den 20 maj 2021.

Okej att samarbeta med en influencer som gjort bort sig för fem år sedan?

Ett sätt att bli en tryggare köpare av influencersamarbeten är att prata mer om etik och ansvar. Därför ägnade vi det andra avsnittet i vår podinarserie om influencer marketing åt att diskutera ett…

Är det marknadsföring även om vi ”bara” har skickat produkter till en influencer?

Juridiken runt influencer marketing kan kännas snårig, och våra jurister Niklas Briselius och Tobias Eltell får ofta frågor från våra medlemmar om exempelvis reklammarkering, samarbetsavtal och vad som egentligen klassas som marknadsföring.

Sveriges Annonsörer söker vikarie till rollen som Medlems- & lojalitetsansvarig

Skulle du vara intresserad av att jobba med att aktivera och engagera medlemmar, men också övertyga potentiella medlemmar om fördelarna med ett medlemskap i Sveriges Annonsörer? Och dessutom vara med och utveckla våra…

Ny bok – Marknadsföringsrätt – rabatterat pris för Sveriges Annonsörers medlemmar!

Just utkommen och skriven av Sveriges Annonsörers jurister Niklas Briselius och Tobias Eltell tillsammans med advokaterna Maria Bruder och Johan Åberg. Boken behandlar marknadsföringsrättsliga frågor.

Nya Marknadsinsikter ute nu

Läs nya Marknadsinsikter av Carin Fredlund. Månadens Case är Apotek Hjärtat som vann hela 325 watt vid senaste 100-wattsgalan. Du får också viktiga insikter i hur du lyckas med innovation och breddning av…

Hanna Riberdahl mentor hos All of Us

Mentorprogram för din karriär, någon som håller upp dörren. När All of Us nu startar upp ett mentorsprogram som matchar sökande med en coach är vår vd Hanna Riberdahl en av mentorerna.