Som en del av Effektinitiativet arrangerar Sveriges Annonsörer tillsammans med KOMM, Sveriges Mediebyråer och Swedma EFFDay. På EFFDay samlar vi branschen för att diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar.

Investeringarna i marknadsföring ger allt lägre effekt, både i Sverige och stora delar av världen. Den nedåtgående trenden har pågått i över tio år. Att tydligt kunna visa effekten av reklam och marknadsföringsinvesteringar är ett av marknadsförarens viktigaste uppdrag. Det är kritiskt för att vi ska uppnå våra mål i form av ökat förtroende eller högre lönsamhet. Vi ser också att reklamtröttheten har parkerat sig på en oroväckande hög nivå, förtroendet för marknadsföring minskar. Detta påverkar företags lönsamhet, tillväxt och konkurrenskraft – och i förlängningen hela samhällsekonomin – negativt. Genom EFFDay har vi sedan 2020 på allvar börjat prata om effektfrågan och hur vi vänder utvecklingen.

Visst ses vi på EFFDay den 3 september?

Dag: 3 september 2024
Tid: ca 08:30-16:30
Plats: Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2 i Stockholm

EFFDay arrangeras av KOMM, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer och SWEDMA.

Biljettpris
Ordinarie biljettpris 2495 kr + moms
Medlemspris* 1995 kr + moms

Förra året sålde EFFDay slut, passa på att säkra din biljett redan nu!

Sagt om EFFDay 2023

”Kunskap & inspiration & socialt. Det är en nyttig dag att höra nya kunskaper och hur andra företag gör, tips vad man ska tänka på. Påminnelse om saker vi borde ta tag på.”

”Bra upplägg och bra tempo med 15 min inkl frågor, man hinner inte tröttna eller tappa fokus.”

”Tråkigt nog kan jag inte komma på något jag velat ha mer alt mindre av. Det var kanonbra!”

”Intensivt, men bra att vi skulle stå upp när nya talare kom på scenen, och bra med långa pauser. Jag gillade även ni slängde in en komiker så att vi fick rensa hjärnan lite.

”Alltid intressant och inspirerande att få nya insikter och bekräfta egna funderingar och tankar.”

87 % av besökarna kan tänka sig att delta på EFFDay igen
84 % av besökarna skulle rekommendera EFFDay till en vän/kollega

Hanna Riberdahl

”Det är såklart tufft att sammanfatta så mycket kunskap, insikter och inspiration från en dag men det jag verkligen har tagit med mig är att grunden i att skapa effekt börjar med att verkligen förstå vad som skapar ett starkt varumärke, en meningsfull differentiering och att kreativ kommunikation skapar större effekt. Att bygga starka varumärken inte är målet utan ett medel för att bygga starka och långsiktigt hållbara företag då starka varumärken är lika med lönsamma varumärken. Och det gäller även i tider av kris. Och vi är alla överväldigade över all positiv feedback vi har fått och längtar redan till september nästa år.”

Hanna Riberdahl, VD Sveriges Annonsörer.

Se EFFDay 2023 på 4 minuter

EFFDay 2023 i bilder

Vi ses på EFFDay 2024!