Våra inspelade webinar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med McDonald’s om vikten av partnerskap och långsiktighet

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Susanne Rydjer på McDonald's.

ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

WFA: Inspelade webinar

Via vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers) har vi möjlighet att erbjuda flera spännande och intressanta webinars från världens alla hörn som du kan se ”on demand” när det passar dig.

CommToAct – McDonald’s och SB Insights samarbete för att skapa hållbar kommunikation

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…

Podd: Vi hörs! Vinnare från 100-wattaren 2023

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta intervjuer i podden Vi hörs! Den här gången är vi på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar glada 100-wattsvinnare i varje kategori.

GDPR-säkrad användning av Google Analytics

I detta webinar får du höra mer om vad man som organisation bör tänka på vid användning av Google Analytics. Under 2023 kom ett antal nyheter som har påverkat vad som gäller för…

Den nya Prisinformationslagen (PIL)

I detta webinar tittar vi tillsammans med ARC på vad som krävs av företag för att anpassa sig till den nya prisnedsättningsregeln i prisinformationslagen efter att Konsumentverket börjat granska företags prissättningar mer aktivt.

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med Mark Robinson

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Mark Robinson på Lantmännen.

CommToAct – Hur mäter man utsläpp vid produktion av reklam?

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…

Cashing in on Creativity, how Better Ads Deliver Bigger Profits

I detta webinar berättar LinkedIn hur kreativitet i annonser kan öka effekten och går igenom fyra punkter som kan underlätta ditt arbete. Hör Jennifer Shaw-Sweet från LinkedIn B2B Institute.

Best of Cannes 2023

Nu har du möjlighet att få höra det bästa från Cannes Lions 2023. Ulla-Karin Barrett ger sina bästa spaningar och hyllar årets bästa kampanjer.

AI bortom hypen

AI kommer att förändra världen men innan dess behöver vi lära oss att använda det för att förenkla och förbättra våra sysslor idag. I detta webinar tar vi en titt på vad Generativ…

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med Niklas Bondesson

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Niklas Bondesson.

Kommunikation som ger effekt!

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har för tredje året i rad tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver bäst effekt. Analysen baseras på bidrag som tävlat i 100-wattaren. Resultatet visar bland annat…

Den globala DEI rapporten – Sverige

Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen? Våren 2023 genomfördes, för andra gången, världens största globala studie av mångfald, rättvisa och…

CommToAct – De sex principerna – hur kan de hjälpa dig att undvika Greenhushing och Greenwashing?

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…

Spaningar & trender från Inhouse konferens i USA

Spaningar från ANA In-house Conference 2023. Det blir en inspirerande timme där du för höra mer om de senaste inhouseinsikterna och casen från konferensen i Orlando juni 2023.

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med Kapero

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal.