Inspelade Webinar
Inspelade Webinar
Här kan du titta på inspelningar av de webinar du missat. Ta del av vår samlade kunskap när du vill – var du vill.Våra inspelade webinar
GARM Nordic: TikTok, Meta, Google och WFA pratar om arbetet mot skadligt innehåll på digitala plattformar
Publicerad: 15 november 2022 | Inspelade Webinar
Genom ett historiskt samarbete mellan globala annonsörer och de största digitala plattformarna Meta, YouTube, Snapchat, TikTok, Twitch och Twitter har man utvecklat ett gemensamt universellt ramverk för att styra var deras varumärken exponeras…
Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?
Publicerad: 4 oktober 2022 | Inspelade Webinar
Webinar med Whispr Group där de delar en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram. Riktad politisk reklam har debatterats flitigt de senaste åren och bland annat…
Färsk rapport: Skapar kreativ reklam mer effekt?
Publicerad: 13 september 2022 | Inspelade Webinar
Tillsammans med Niklas Bondesson på NoA Consulting har vi nu de första resultaten från rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Vad utmärker de svenska kampanjer som haft allra störst effekt?
Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete
Publicerad: 25 augusti 2022 | Inspelade Webinar
Gunilla Bergh från Engage Marketing ger inspiration och konkreta verktyg för att få ett så bra och optimalt byråsamarbete som möjligt. Du kommer få veta mer om hur du får ihop hela byråkartan…
Cross Media Measurement – hur många har sett dina annonser
Publicerad: 24 augusti 2022 | Inspelade Webinar
Ibland köps och rapporteras det på mätningar som gjorts på personer, ibland på inloggade konton och i vissa fall på impressions som är olika devices, webbläsare och appar – går dessa att jämföra…
Sveriges Annonsörer i Almedalen
Publicerad: 8 juli 2022 | Övrigt
IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Sveriges Kommunikationsbyråer och Sveriges Annonsörer tar ett samlat grepp för att hantera två av framtidens stora utmaningar. Här kan du se inspelningen av deras samtal i Almedalen.
Google: How to create ads people want to watch
Publicerad: 17 juni 2022 | Inspelade Webinar
People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.
Analys, grunden för att skapa strategier som ger bättre effekt
Publicerad: 30 maj 2022 | Inspelade Webinar
En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt…
Google: Customer first privacy – why and how?
Publicerad: 24 maj 2022 | Inspelade Webinar
People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.
”Konsumentskyddets GDPR” införs inom kort i Sverige
Publicerad: 3 maj 2022 | Inspelade Webinar
Det nya konsumentskyddsdirektivet införs nu i Sverige. Regeringen har presenterat propositionen 2021/22:174, ett moderniserat konsumentskydd där nya lagändringar föreslås. Förslagen innebär en modernisering och anpassning till den ökande digitaliseringen. Lagändringarna föreslås att träda…
Så gör du en bra strategi
Publicerad: 28 april 2022 | Inspelade Webinar
En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I detta webinar får du råd, tips och tankar om de sex egenskaper som utmärker en bra strategi utifrån både erfarenhet och forskning.
Känslor i reklam – lönsamt för varumärket
Publicerad: 7 april 2022 | Inspelade Webinar
I all form av kommunikation är känslor avgörande för hur budskap når fram och in. I detta webinar tittar vi närmare på hur man använder betendeekonomi och forskning för att skapa effektiv kommunikation.
Google – ett hållbart reklamekosystem
Publicerad: 1 april 2022 | Inspelade Webinar
Hur skapar man egentligen ett hållbart reklam-ekosystem? Ett ekosystem som balanserar behovet från användare av media, annonsörer och innehållsskapare/medieägare. Vilka är utmaningarna och vad behöver alla parter göra för att inte skrämma bort…
Medietrender Sverige 2021, Q4 och helår
Publicerad: 29 mars 2022 | Inspelade Webinar
Medietrender i Sverige är en samlad rapport för mediemarknaden med siffror från IRM, Kantar Sifo, MMS, Sveriges Mediebyråer och Odyssey. Målet är att ge en kortfattad rapport med de viktigaste siffrorna från mediemarknaden.…
Hur säkerställer vi att vår annonsering leder till tillväxt?
Publicerad: 15 mars 2022 | Inspelade Webinar
Erik Modig går igenom när det är som mest gynnsamt att göra långsiktiga investeringar och hur man planerar och följer upp investeringar för att säkerställa att budgeten faktiskt skapar tillväxt.
Morgondagens klimatkommunikation: hur gör man?
Publicerad: 9 mars 2022 | Inspelade Webinar
Hur företag kommunicerar kring sitt klimatarbete är ett hett ämne. Allt fler företag väljer också idag att öppet prata om sitt klimatarbete, och klimatfrågan har aldrig haft ett så stort medialt fokus som…
Cross Media Measurement & The Advertising Value Chain
Publicerad: 12 januari 2022 | Inspelade Webinar
Den 9 december 2021 lanserade vi den nya standarden för annonsvisningar ”The Advertising Value Chain” som tydligt visar var i värdekedjan annonserna har haft möjlighet att levereras och visas. Hör Peter Mackhé och…
Recorded WFA webinars 2021
Publicerad: 20 december 2021 | Inspelade Webinar
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av inspelat material från WFA. Här hittar du material från hela 2021.