Våra inspelade webinar

CommToAct – Hur mäter man utsläpp vid produktion av reklam?

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…

Cashing in on Creativity, how Better Ads Deliver Bigger Profits

I detta webinar berättar LinkedIn hur kreativitet i annonser kan öka effekten och går igenom fyra punkter som kan underlätta ditt arbete. Hör Jennifer Shaw-Sweet från LinkedIn B2B Institute.

Best of Cannes 2023

Nu har du möjlighet att få höra det bästa från Cannes Lions 2023. Ulla-Karin Barrett ger sina bästa spaningar och hyllar årets bästa kampanjer.

AI bortom hypen

AI kommer att förändra världen men innan dess behöver vi lära oss att använda det för att förenkla och förbättra våra sysslor idag. I detta webinar tar vi en titt på vad Generativ…

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med Niklas Bondesson

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Niklas Bondesson.

Kommunikation som ger effekt!

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har för tredje året i rad tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver bäst effekt. Analysen baseras på bidrag som tävlat i 100-wattaren. Resultatet visar bland annat…

Den globala DEI rapporten – Sverige

Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen? Våren 2023 genomfördes, för andra gången, världens största globala studie av mångfald, rättvisa och…

CommToAct – De sex principerna – hur kan de hjälpa dig att undvika Greenhushing och Greenwashing?

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…

Spaningar & trender från Inhouse konferens i USA

Spaningar från ANA In-house Conference 2023. Det blir en inspirerande timme där du för höra mer om de senaste inhouseinsikterna och casen från konferensen i Orlando juni 2023.

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med Kapero

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal.

CommToAct – Greenwashing och Greenhushing

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…

Retail Media What’s the buzz?

Annonsinvesteringarna i Retail Media förutspås flerdubblas till 2026 och många är nyfikna på att veta mer, men vad är Retail Media egentligen? I detta webinar kommer Adform och Curamando berätta mer hur man…

Riktlinjer för positiv påverkan – tillsammans mot kroppshets och orealistiska skönhetsideal

Barn och unga som exponeras för skönhetsideal i sociala medier påverkas, visar en global forskningssammanställning genomförd på uppdrag av Statens Medieråd. De skönhetsideal barn och unga exponeras för är ju faktiskt ouppnåeliga, eftersom…

Producera mer av företagets kommunikation internt

Fler och fler företag väljer att ta fram marknadsförings- och kommunikationsrelaterat innehåll och material själva internt. Några företag har startat egna avdelningar, inhousebyråer. Andra har det mer som en integrerad del av det…

5 tips för bättre tillväxt och få CFO:n med på tåget

LinkedIn B2B Institute berättar hur man får ett varumärke att växa och vilka de grundläggande drivkrafterna är som ligger bakom tillväxt. Dessutom får du konkreta tips hur du får med dig företagets CFO.

Att prioritera i Effektsystemet!

I detta webinar dyker vi ner i Effektsystemet och ger konkreta exempel på hur du kan prioritera KPI:er i Effektsystemet och hur du målsätter och följer upp dessa på bästa sätt.

Affärsdrivande marknadsföring med content marketing

I detta webinar berättar Malin Sjöman och Anette Jarmert på B2B-byrån Crescando mer om hur du kan arbeta smart med content för att attrahera, konvertera och vårda dina kunder.

Hållbarhet som säljer och ger effekt

Konsumenter säger att miljö och hållbarhet är viktigt när de väljer produkter och varumärken. Samtidigt ser vi ett stort gap mellan vad folk säger och vad de gör i dessa frågor. Gapet kommer…