Guider
Guider
Här har vi samlat våra guider inom marknadsföring. Våra experter har bland annat skapat guider inom effekt, influencer marketing och digital annonsering. Allt för att hjälpa dig som medlem att skapa marknadsföring som ger effekt.Effekt
Digitalannonsering
Influencer marketing
Fler Guider
Riktlinjer för Positiv Påverkan
Publicerad: 17 november 2022 | Guider
Ladda ner riktlinjer för positiv påverkan. Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets.
WFAs globala riktlinjer för att motverka greenwashing
Publicerad: 5 april 2022 | Kunskap
WFA lanserar sex regler för reklam som handlar om miljöpåverkan. Det är de första globala riktlinjerna i sitt slag, och har granskats och diskuterats av reklamorganisationer i bland annat Sverige, Brasilien, Indien och…
Dataetik, översikt av annonslandskapet
Publicerad: 5 januari 2022 | Guider
Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…
Dataetik, guide och översikt av annonslandskapet, för medlemmar
Publicerad: 5 januari 2022 | Guider
Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…
The Advertising Value Chain, för medlemmar
Publicerad: 9 december 2021 | Guider
"The Advertising Value Chain” fungerar som karta och kompass för den som planerar, genomför och utvärderar medieinvesteringar. "Advertising Fact Sheet” ger fördjupande information om mät- och rapporteringsmetoder för respektive medieslag.
Brand safety och vikten av att synas i rätt annonsmiljö
Publicerad: 18 maj 2021 | Inspelade Webinar
Hör Mattias Spetz på Channel Factory berätta om vikten av att digitala annonser syns i rätt miljö och hur det direkt påverkar varumärket om annonserna hamnar bredvid olämpligt eller olagligt innehåll.
Sveriges Annonsörer pratar om 3e-parts cookies
Publicerad: 6 maj 2021 | Inspelade Webinar
Hör vår medieexpert Peter Mackhé och Michael Grimborg från vår styrelse när de gästade Schibsted Retail Hour den 6 maj 2021. Här kan du se hela programmet, ca 40 minuter in i sändningen…
Media Audit Guide
Publicerad: 23 mars 2021 | Guider
Vad krävs av aktörer som verkar inom mediebranschen för att de ska kunna utföra sina tjänster på ett säkert och korrekt sätt. Hur ser det ut hos våra mediebyråer och auditörer? Med anledning…
Skapa bra innehåll på YouTube
Publicerad: 4 mars 2021 | Guider
Här hittar du massor av tips hur du bäst planerar, skapar innehåll, producerar och kanaloptimerar för att lyckas på YouTube.
Marketer Approach to Diversity and Inclusion
Publicerad: 28 september 2020 | GuiderData Ethics – The Rise of Morality in Tech
Publicerad: 28 juni 2020 | Guider
Data Ethics – The Rise of Morality in Technology sets out what marketers need to consider to ensure their organisation always uses data ethically and the actions they can take to promote the…
GDPR Guide for Marketers
Publicerad: 14 november 2019 | Rapporter
GDPR Guide for Marketers. Five things every brand owner should know about the General Data Protection Regulation, av WFA World Federation of Advertisers.
A guide to progressive gender portrayals in advertising
Publicerad: 14 november 2019 | Guider
Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation of Advertisers, har tagit fram A guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, a case for unstereotyping ads.
7 tips för en större marknadsbudget
Publicerad: 13 november 2019 | Guider
Här får du 7 tips för att försvara din marknadsbudget och som även bidrar till större chans att få ledningen med dig på satsningar som ger långsiktig effekt för ert varumärke.
A guide to progressive gender portrayals in advertising
Publicerad: 13 november 2019 | Guider
A guide to progressive gender portrayals in advertising. Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation of Advertisers, har tagit fram A guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, a case for unstereotyping ads.