Effekt

Effektsystemet, för alla

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de…

Effektsystemet, medlem

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de…

Snacka om effekt – Analys

Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt!. Syftet är att sprida kunskap och väcka diskussion kring effekt samt ge konkret vägledning till dig som…

Snacka om effekt – Strategi

strategikonsulter och forskare. Guiden utgår från sex egenskaper som utmärker en bra strategi med förklaringar och exempel. Den tar även upp egenskaper som utmärker en dålig strategi och vilka konsekvenser dessa får.

Let’s Talk Effectiveness!

As part of our Effect Initiative Sveriges Annonsörer has produced the guide Let's Talk Effectiveness!. The purpose of the guide is to spread knowledge and open up to a discussion of effect as…
Visa alla
Digitalannonsering

Guide digital annonsering

Få större effekt av dina digitala investeringar med hjälp av vår guide för digital annonsering. Digitala annonsmarknaden står för 20 miljarder kronor i Sverige vilket är mer än hälften av de totala medieinvesteringarna.…

8 steg till bättre digital annonsering

8 steg till bättre digital annonsering. WFA har med stora globala annonsörer identifierat åtta fokusområden när det gäller digital annonsering som man bör arbeta med att förbättra för att skapa ett bättre digitalt…

Guide to Digital Advertising, in brief.

English version , in brief, a one-page. Guide to Digital Advertising, in brief. The digital advertising market in Sweden is worth about # SEK 20 billion — that counts for more than half…

Snabbguide Digital Annonsering, en sida

Snabbguide Digital Annonsering, en sida Den digitala annonsmarknaden står för 20 miljarder kronor i Sverige vilket är mer än hälften av de totala medieinvesteringarna. Att annonsera digitalt är oerhört komplext, det är många…

Guide to Digital Advertising

Guide to Digital Advertising. The digital advertising market in Sweden is worth about # SEK 20 billion — that counts for more than half of total media investments. Advertising digitally is extremely complex.…
Visa alla
Influencer
Visa alla
Arkiv

The Effectiveness System

Swedish industry standard for measuring the effects of marketing communication. ”What gets measured gets done” is a well-known saying. The need to measure and report the effects of marketing communications keeps growing, both…

Brand safety och vikten av att synas i rätt annonsmiljö

Hör Mattias Spetz på Channel Factory berätta om vikten av att digitala annonser syns i rätt miljö och hur det direkt påverkar varumärket om annonserna hamnar bredvid olämpligt eller olagligt innehåll.

Sveriges Annonsörer pratar om 3e-parts cookies

Hör vår medieexpert Peter Mackhé och Michael Grimborg från vår styrelse när de gästade Schibsted Retail Hour den 6 maj 2021. Här kan du se hela programmet, ca 40 minuter in i sändningen…

Media Audit Guide

Vad krävs av aktörer som verkar inom mediebranschen för att de ska kunna utföra sina tjänster på ett säkert och korrekt sätt. Hur ser det ut hos våra mediebyråer och auditörer? Med anledning…

Skapa bra innehåll på YouTube

Här hittar du massor av tips hur du bäst planerar, skapar innehåll, producerar och kanaloptimerar för att lyckas på YouTube.

Marketer Approach to Diversity and Inclusion

Data Ethics – The Rise of Morality in Tech

Data Ethics – The Rise of Morality in Technology sets out what marketers need to consider to ensure their organisation always uses data ethically and the actions they can take to promote the…

Snacka om effekt!

En guide till hur du får ut mer av din marknadsföring. Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt! Syftet är att sprida kunskap och…

GDPR Guide for Marketers

GDPR Guide for Marketers. Five things every brand owner should know about the General Data Protection Regulation, av WFA World Federation of Advertisers.

A guide to progressive gender portrayals in advertising

Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation of Advertisers, har tagit fram A guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, a case for unstereotyping ads.

7 tips för en större marknadsbudget

Här får du 7 tips för att försvara din marknadsbudget och som även bidrar till större chans att få ledningen med dig på satsningar som ger långsiktig effekt för ert varumärke.

A guide to progressive gender portrayals in advertising

A guide to progressive gender portrayals in advertising. Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation of Advertisers, har tagit fram A guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, a case for unstereotyping ads.