Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation of Advertisers, har tagit fram A guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, a case for unstereotyping ads.

Relaterade artiklar

Riktlinjer för Positiv Påverkan

Ladda ner riktlinjer för positiv påverkan. Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets.

Snart dags för fars dag, Black Friday m.m. – du har väl koll på vad som gäller när du ska annonsera?

Som tidigare gäller så klart att din marknadsföring inte får vara otillbörlig eller vilseledande. Konsumenten som du vänder dig till ska kunna fatta ett välgrundat affärsbeslut utifrån den information du lämnar. Försök alltså…

Större transparens när man annonserar i Walled Gardens

Europeiska Unionen (EU) har formellt beslutat om att Digital Markets Act (DMA) ska antas. DMA är en ny lag som syftar till att skapa större insyn och bättre transparens för alla som annonserar…

Nya regler på väg för att motverka illegalt innehåll online och för att säkerställa ökad konkurrens

Den 5 juli röstade Europaparlamentet för genomförande av rättsakterna Digital Services Act (DSA) och Digital Markets Act (DMA). Det är två regleringar som på olika sätt syftar till att reglera digitala tjänster. DSA…
Fler artiklar