Members Camp är tillfället då medlemmar samlas för att tillsammans inspireras och utbyta erfarenheter.
Vi skapar Members Camp tillsammans med medlemmar för medlemmar. Varje camp har ett givet tema och bjuder på medlemscase, tips från experter på temat, diskussioner och möjlighet att nätverka och mingla med kollegor i branschen. Du inspireras och lär av andras utmaningar och framgångar och får möjlighet att själv få visa vad du lyckats med och inte.
Vi återkommer snart med nya datum för Members Camp 2025
Vårt senaste Members Camp var i Malmö
på temat tema Media & Digitalt:
När: 26 september 12:00-16:00
Var: Visma, Styrmansgatan 2, Malmö
Members Camp var i Malmö. Medlemmarna fick höra om det fragmenterade medielandskapet,
slutsatser och resultat från högaktuell Attention Studie samt ett intressant medlemscase.
Program
Cross Media Measurement – ta kontroll över dina annonsinvesteringar
Sveriges Annonsörer har sedan 2019 drivit Cross Media Measurement initiativet som i grund och botten handlar om att ha kontroll över hur många personer mina annonser har nått och hur mycket dessa kontakter kostade. Vi har dock en otydlighet där vi blandar ihop impressions och kontakter, distribuerade annonser till medier blir lika mycket värda som annonser som mottagits av en person. Ni kommer få en resa i hur man köper annonser idag och vad som rapporteras utifrån dessa köp och hur vi tänker lösa frågan.
Talare: Peter Mackhé, Sveriges Annonsörer
Från fragmentering till konsolidering
Fragmenteringen av medielandskapet har lett till att den genomsnittliga marknadsavdelningen i Sverige använder sig av 16-20 kanaler i sin marknadskommunikation. Vad innebär det i praktiken när det kommer till kreation, content och möjligheten att skapa impact? Robert på Kapero delar med sig av praktiska case och exempel.
Talare: Robert Ryberg, Kapero
Slutsatser och resultat från Attention Study
Karolina reder ut varför en impression inte är en impression och hur det påverkar möjlig effekt, samt varför det är viktigt att välja medier utifrån ens utmaningar. Hon kommer också dela insikter från studien som behandlar vad korta exponeringstider verkligen innebär och hur olika visningar av loggan kan göra skillnad på riktigt för ditt varumärke, men också vikten av att tydligare koppla exponering till varumärkets utmaning.
Talare: Karolina Nilvang, Schibsted
Visma Draftit – medlemscase
Som så många andra bolag så är Visma Draftit på en resa. Vi delar med oss om hur vi väljer att strukturera vårt marknadsteam och ta ägarskap av både nykunds- och befintlig kundkommunikation. Vi fördjupar oss i vår förflyttning mot mer outbound, vilka steg vi har tagit hittills och vad vi vill uppnå när vi är klara.
Talare: Sofie Travessét, Visma Draftit