Members Camp är tillfället då medlemmar samlas för att tillsammans inspireras och utbyta erfarenheter.

Vi skapar Members Camp tillsammans med medlemmar för medlemmar. Varje camp har ett givet tema och bjuder på medlemscase, tips från experter på temat, diskussioner och möjlighet att nätverka och mingla med kollegor i branschen. Du inspireras och lär av andras utmaningar och framgångar och får möjlighet att själv få visa vad du lyckats med och inte.

Varje Members Camp avslutas med ett mingel för en unik möjlighet att mötas och lära känna varandra medlem till medlem.


Members Camp tema ”Media & Digitalt” i Stockholm


När: 17 april 2024 08.30-11.30
Var: IOffice – Ljusgården, Kungsgatan 60, Stockholm
Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Program

Schibsted – Karolina Nilvang
Karolina Nilvang från Schibsted kommer dela slutsatser och resultat från deras senaste och högaktuella Attention-studie.

Karolina reder ut varför en impression inte är en impression och hur det påverkar möjlig effekt, samt varför det är viktigt att välja medier utifrån ens utmaningar. Hon kommer också dela insikter från studien som behandlar vad korta exponeringstider verkligen innebär och hur olika visningar av loggan kan göra skillnad på riktigt för ditt varumärke, men också vikten av att tydligare koppla exponering till varumärkets utmaning.

Tele2 – Fredrik Wasting (medlemscase)
Optimera för Attention, case från Studien

Från fragmentering till konsolidering

Fragmenteringen av medielandskapet har lett till att den genomsnittliga marknadsavdelningen i Sverige använder sig av 16-20 kanaler i sin marknadskommunikation. Vad innebär det i praktiken när det kommer till kreation, content och möjligheten att skapa impact? Kapero delar med sig av praktiska case och exempel.

Sveriges Annonsörer har sedan 2019 drivit Cross Media Measurement initiativet som handlar om att få en gemensam standard som mäter hur många personer har vi nått. Vi har under de första åren skapat en unik sorteringsmodell ”The Advertising Value Chain” som enkelt åskådliggör var annonser kan planeras, köpas och rapporteras.

Medlemscase, mer info kommer
Frågor och diskussion

Sammanfattning

Har du en fråga du vill ha svar på?

Frågor Members Camp