Kommande aktiviteter

Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?

Online
Sveriges Annonsörer och SWEDMA bjuder in till webinar ”Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen” med Whispr Group som kommer göra en summering och dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut…

Varumärket som strategisk tillgång – så bygger du ett starkt varumärke

På detta seminarium kommer advokaterna Maria Bruder och Helena Wassén Öström från advokatfirman Westerberg & Partners gå igenom de olika delarna som kan ingå i en varumärkesstrategi och vad du behöver tänka på…

Miljöpåståenden – hur når jag ut utan att göra fel?

Online
Ett högaktuellt ämne som det bubblar kring är miljöpåståenden i kommunikation, därför bjuder vi in till ett webinar för att bena ut och förtydliga vad som gäller när det kommer till marknadsföringslagen samt…

Kreativ frukost: JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter Försvarsmakten & McDonald’s McDo

Inspireras av två av vinnarna i 100-wattaren. Tillsammans med vår partner JCDecaux bjuder vi på härlig frukost, massa inspiration och möjlighet att mingla med branschkollegor i JCDecaux fina lokaler mitt i stan.

Certifiering: Effektsystemet 8/11

Online
Effektcertifiering och varför det är viktigt att certifiera sig. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.

Nätverk Byrårelationer: för bättre resultat, kostnadskontroll och effektivare processer

Online
Det här nätverket är för dig som ansvarar för byråsamarbeten och upphandling av kommunikationstjänster. Syftet med nätverket är att i mindre grupper träffa kollegor som har liknande ansvarsuppgifter och utbyta erfarenheter kring frågor…

Nätverk Marknadschef: Marknadsavdelningens uppdrag och ansvar

Det här nätverket är för dig som arbetar som marknadschef (eller motsvarande roll). Syftet med nätverket är att i mindre grupper träffa kollegor med liknande arbetsuppgifter och diskutera och utbyta erfarenheter kring frågor…

Kurs: Marknadsjuridik i den digitala världen, del 1

Online
Lär dig mer om marknadsjuridik i den digitala världen! Dessa två tillfällen vänder sig i första hand till dig som jobbar på marknadsavdelningen men även jurister som kommer i kontakt med marknads- och…

Certifiering: Cross Media Measurement 22/11

Med vår nylanserade Cross Media Measurement-certifiering kan alla som köper, förmedlar och säljer annonsexponeringar ha ett gemensamt språk för vad som köps och levereras.

Nätverk Juridik: Trender och spaningar i lotterier och tävlingar

Online
Den här nätverksträffen vänder sig till dig som jobbar som jurist på ett av våra medlemsföretag och vill dela med dig av dina erfarenheter inom marknadsjuridik till kollegor i branschen.

Kurs: Marknadsjuridik i den digitala världen, del 2

Online
Lär dig mer om marknadsjuridik i den digitala världen! Dessa två tillfällen vänder sig i första hand till dig som jobbar på marknadsavdelningen men även jurister som kommer i kontakt med marknads- och…

Certifiera dig digitalt i Effektsystemet – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt, när det passar dig, i Effektsystemet via Campus Online. Registrera dig när som helst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Mats Rönne och avslutas…

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt, när det passar dig, i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera dig när som helst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…