Behovet av kunskap om hur företag kan få mer ut av sin marknadsföring ökar i takt med att marknadsinvesteringar ger allt sämre effekt.

Därför erbjuder vi workshops och skräddarsydd rådgivning inom effektområdet, i samarbete med experterna Mats Rönne och Fredrik Hallberg.

Tillsammans skräddarsyr vi ett upplägg som passar dina specifika behov och utmaningar. Målet är att du ska få kunskap och verktyg för att skapa effekt som bidrar till långsiktig lönsam tillväxt. Priset sätts i dialog mellan medlemsföretag och expert.

1. Varumärkes- och marknadsstrategi, med Mats Rönne

Mats Rönne är en av Sveriges mest erfarna marknadsförare och Sveriges Annonsörers effektexpert i det pågående Effektinitiativet. Mats har bland annat varit global varumärkeschef för Ericsson och Electrolux, marknadschef för såväl Skanskas bostadssida som för den digitala lästjänsten Readly. Han är även före detta ordförande för Sveriges Annonsörer och medgrundare av effekttävlingen 100-wattaren.

Idag är Mats fristående rådgivare inom marknadsföring samt flitigt anlitad föreläsare och krönikör. Han arbetar med såväl större företag som start-ups, både inom B2C och B2B.

Workshops:


”Snacka om Effekt!”

En halvdagsworkshop med Mats om hur marknad och företagsledning kan få större samsyn på marknadsföringens bidrag till verksamheten.

Vi lever i en värld där marknadsföring får gradvis sämre effekt och där marknadsbudgeten i de flesta företag skärskådas i allt högre grad. Därmed blir det också allt viktigare för marknadsavdelningen att kunna förklara vilken roll marknadsföringen spelar för verksamheten och visa vilken nytta marknadsföringen skapar.

I den här workshopen utgår vi från utmaningarna i deltagande bolag/organisation och diskuterar dem utifrån ett antal enkla och konkreta modeller och metoder. Vi konkretiserar hur marknadsföringen bidrar till lönsamhet och tillväxt – kunskaper som hjälper dig som marknadsförare att argumentera och få större genomslag internt.

Mats kan även ge skräddarsydd rådgivning inom:

– Insikt och analys
– Marknads- och varumärkesstrategi
– Marknadsplanering
– Kampanjplanering och utvärdering
– Effekt
– B2B-marknadsföring
– Internationell marknadsföring

För information och upplägg kontakta oss på: info@sverigesannonsorer.se 

Boka in Effektworkshops med Hanna Riberdahl och Mats Rönne

Behöver din marknadsavdelning hjälp med att identifiera de KPI:er som är viktigast för just er för att kunna utveckla och bevisa effekten av era marknadsinvesteringar? Har ni gått vilse i KPI-djungeln och är osäkra på om det är effekt eller effektivitet ni mäter? Behöver ni hjälp att utveckla er löpande rapportering om det affärsvärde ni bidrar med och kanske även utveckla argumentation i samband med budget och kvartalsrevideringar?

Se mer av vår rådgivning

Våra rådgivare bistår med råd och vägledning inom marknadsjuridik, byråval och varumärke/effekt.