Byrårådgivning
En bra byråpartner kan vara avgörande för att kunna skapa framgångsrik marknadsföring som ger effekt. Men att välja rätt partner – och få en bra och långsiktig relation – kräver tid, resurser, kunskap och koll på hur branschen utvecklas.
Genom ett exklusivt samarbete har vi möjlighet att erbjuda våra medlemmar tillgång till Sveriges främsta experter på byråsamarbeten; Gunilla Bergh och Christina Wihlner Lentell från Engage Marketing. Som medlem i Sveriges Annonsörer ingår en timmes byrårådgivning utan kostnad. Du kan diskutera frågor gällande byråval, kostnadsnivåer, inhousebyrå eller andra aktuella områden som är viktiga för dig och ditt företag.
Med sin rådgivning hjälper Gunilla och Christina till att navigera i det föränderliga byrålandskapet och skapa förutsättningar för långa och väl fungerande relationer. De har lång erfarenhet och ett heltäckande erbjudande och olika specialistkunskaper.
Exempel på tjänster:
VÄLJA BYRÅ: Fördjupad behovsanalys och rekommendation för byrå eller byråmix ⎮ Byråupphandling inklusive urval, kravställning, avtal och onboarding ⎮ Avslut/överlämning
UTVECKLA BYRÅSAMARBETEN: Hälsocheck: Kartläggning, utvärdering och analys ⎮ Byråstruktur och samverkan mellan byråer ⎮ Betalningsmodeller, avtalsöversyn, omförhandling
UTBILDNING: Bli en bättre köpare – marknads- och kommunikationsavdelning ⎮ Bli en bättre köpare – inköps- och upphandling
Gunilla Bergh
”I över 20 år har jag arbetat som byråvalskonsult för både globala, nordiska och svenska företag och organisationer, vilket gör att jag har en mycket bred erfarenhet av olika uppdrag, inköpsprocesser och kulturella förutsättningar. Jag arbetar med alla discipliner, förutom mediebyråtjänster, och är även expert på offentlig upphandling av kommunikationstjänster.”
Christina Wihlner Lentell
”Efter många år på både köparsidan och på mediebyråer har jag en djup och bred kompetens inom förhandling, ersättningsmodeller och av att arbeta fram kostnadseffektiva avtal. Jag är expert på upphandling av mediebyråtjänster, performancemarketing och martech och har uppdragsgivare inom alla branscher med skiftande behov.”