Members Camp är tillfället då medlemmar samlas för att tillsammans inspireras och utbyta erfarenheter. Den här gången får du höra mer om det fragmenterade medielandskapet, programmatiska köp samt intressant medlemscase.

Program 30 maj

Cross Media Measurement – ta kontroll över dina annonsinvesteringar
Sveriges Annonsörer har sedan 2019 drivit Cross Media Measurement initiativet som i grund och botten handlar om att ha kontroll över hur många personer mina annonser har nått och hur mycket dessa kontakter kostade. Vi har dock en otydlighet där vi blandar ihop impressions och kontakter, distribuerade annonser till medier blir lika mycket värda som annonser som mottagits av en person. Ni kommer få en resa i hur man köper annonser idag och vad som rapporteras utifrån dessa köp och hur vi tänker lösa frågan.

Talare: Peter Mackhé, Sveriges Annonsörer

Från fragmentering till konsolidering
Fragmenteringen av medielandskapet har lett till att den genomsnittliga marknadsavdelningen i Sverige använder sig av 16-20 kanaler i sin marknadskommunikation. Vad innebär det i praktiken när det kommer till kreation, content och möjligheten att skapa impact? Kapero delar med sig av praktiska case och exempel.

Talare: Robert Ryberg, Kapero

Telia case
Antalet specialister som köper media ökar, och med det också antalet insikter om investeringarnas effekt. Men hur kombinerar man alla dessa insikter för att hitta en sanning att förhålla sig till? Och hur skapar man, utifrån en holistisk överblick av medieinvesteringar, en gemensam arbetsstruktur och lärandeprocess i organisationen

Talare: Staffan Berg, f.d. Mediechef Telia

Programmatiska medieköp
ECI går igenom principer för hållbarhet, transparens och effektivitet inom programmatiska medieköp.

Talare: Helene Kruse och Emma Dahl, ECI 

Liseberg – Navigera genom utmaningar
Sedan 1923 har Liseberg fått miljontals människor att glädjas och rankas idag som en av Europas absolut bästa upplevelsedestinationer. Karl delar med sig om destinationsutvecklingen och hur Lisebergs marknadsavdelning skapar effekt med såväl varumärkesbyggande som konverterande insatser, samt ger oss en inblick i hur teamet navigerat den senaste tidens kriskommunikationsarbete kring Oceanabranden.

Talare: Karl Svedung, Liseberg

Liseberg bjuder på fritt inträde till parken
Karl och kollegorna på Liseberg tar oss med på en rundvandring på nya hotellet som avslutas med fritt inträde i parken för alla deltagare på Members Camp.

Om Members Camp

Members Camp är tillfället då vi bjuder in medlemmar för att inspireras och utbyta erfarenheter. Varje camp har ett givet tema och bjuder på medlemscase, tips från experter på temat, diskussioner och möjlighet att nätverka och mingla med kollegor i branschen. Du inspireras och lär av andras utmaningar och framgångar och får möjlighet att själv få visa vad du lyckats med och inte.

Members Camp är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Under dagen finns även tid för mingel med branschkollegor. Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på i[email protected]

Dag & plats

Dag: 30 maj, kl 12:00-17:00, vi börjar med gemensam buffélunch i Saluhallen
Var: Liseberg Grand Curiosa Hotel, Herman Lindholmstorg 1, Göteborg

Välkommen!

Har du frågor skicka ett mejl till oss på [email protected]

Mer information om medlemcase kommer inom kort. Med reservation för eventuella justeringar i programmet.

Föreläsare

Peter Mackhé

Sveriges Annonsörer

Robert Ryberg

Kapero

Staffan Berg

Telia

Helene Kruse

ECI 

Emma Dahl

ECI

Karl Svedung

Liseberg

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event
Fler event