I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder impressions, bidragit till minskad vattenförbrukning på Gotland, skapat en global Ugly Lawn-rörelse och debatt om vattenbesparing.

Om dagens webinar

Hållbarhetskommunikation berättar ofta om gröna målsättningar och utmaningar men har också en outnyttjad potential att även bidra till att lösa problemen. Differ Agencys kampanjer för Region Gotland är framgångsrika exempel på detta med både nationell och internationell spridning.

Differ Agency berättar om de insikter som ligger bakom framgången och om hur olika typer av utmaningar och bakslag har övervunnits.

Det här får du veta mer om

  • Konkreta tips om hur du skapar förtjänad spridning
  • Varför kortsiktigt kampanjtänkande börjar bli daterat
  • Varför generositet vinner
  • En enkel 7-stegsguide om hur du ordnar en Hollywoodkändis till din kampanj

Välkommen!

Det praktiska

Dag: tisdag 21 maj

Tid: klockan 09:00-10:00, vi öppnar upp strax innan

Plats: detta webinar via Zoom är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer samt inbjudna från Differ Agency och Region Gotland.

Kampanjen har även vunnit flera fina priser de senaste åren.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Johan Gustafsson

Differ Agency

Mimmi Gibson

Region Gotland
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event
Fler event