Members Camp är tillfället då medlemmar samlas för att tillsammans inspireras och utbyta erfarenheter.
Vi skapar Members Camp tillsammans med medlemmar för medlemmar. Varje camp har ett givet tema och bjuder på medlemscase, tips från experter på temat, diskussioner och möjlighet att nätverka och mingla med kollegor i branschen. Du inspireras och lär av andras utmaningar och framgångar och får möjlighet att själv få visa vad du lyckats med och inte.
Members Camp tema ”Media & Digitalt” i Göteborg
FULLBOKAT
När: 30 maj 2024 12:00-17:00
Var: Liseberg, Herman Lindholmstorg 1, Grand Curiosa Hotel – Göteborg
Eventet avslutas med att Karl och kollegorna från Liseberg tar oss med på en rundvandring på nya hotellet som
sedan avslutas med fritt inträde i parken för samtliga deltagare på Members Camp.
Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.
Program
12.00-13.00 Vi börjar med en buffélunch i Saluhallen – Lisebergs Hotell
Sveriges Annonsörer – Peter Mackhé
Cross Media Measurement – få kontroll över dina annonsinvesteringar
Sveriges Annonsörer har sedan 2019 drivit Cross Media Measurement initiativet som i grund och botten handlar om att ha kontroll över hur många personer mina annonser har nått och hur mycket dessa kontakter kostade. Vi har dock en otydlighet, vi blandar ihop impressions och kontakter så distribuerade annonser till medier blir lika mycket värda som annonser som mottagits av en person. Ni kommer få en resa i hur man köper annonser idag och vad som rapporteras utifrån dessa köp och hur vi tänker lösa frågan.
Kapero – Robert Ryberg
Från fragmentering till konsolidering
Fragmenteringen av medielandskapet har lett till att den genomsnittliga marknadsavdelningen i Sverige använder sig av 16-20 kanaler i sin marknadskommunikation. Vad innebär det i praktiken när det kommer till kreation, content och möjligheten att skapa impact? Kapero delar med sig av praktiska case och exempel.
Telia – Staffan Berg, f.d Mediechef
Medieinvesteringar som driver affärsnytta
Antalet specialister som köper media ökar, och med det också antalet insikter om investeringarnas effekt. Men hur kombinerar man alla dessa insikter för att hitta en sanning att förhålla sig till? Och hur skapar man, utifrån en holistisk överblick av medieinvesteringar, en gemensam arbetsstruktur och lärandeprocess i organisationen?
ECI Media Management – Helene Kruse & Emma Dahl
Programmatiska köp
ECI går igenom principer för hållbarhet, transparens och effektivitet inom programmatiska Medieköp.
Liseberg – Karl Svedung
Navigera genom utmaningar
Sedan 1923 har Liseberg fått miljontals människor att glädjas och rankas idag som en av Europas absolut bästa upplevelsedestinationer. Karl delar med sig om destinationsutvecklingen och hur Lisebergs marknadsavdelning skapar effekt med såväl varumärkesbyggande som konverterande insatser, samt ger oss en inblick i hur teamet navigerat den senaste tidens kriskommunikationsarbete kring Oceanabranden.