GDPR Guide for Marketers. Five things every brand owner should know about the General Data Protection Regulation, av WFA World Federation of Advertisers.

Relaterade artiklar

Vilka effekter ska man egentligen sträva efter?

Självklart vill man nå bra effekter med sin marknadsföring. Men vilka effekter menar man då? Uppfattningarna skiljer sig åt mellan företagen och även inom företagen. Vissa effekter, som många ser som framgångar, kanske…

Recept för effekt

Effektdatabasen kan ses som ett facit över vad som ger bäst effekt från marknadsinvesteringarna. Där finns kunskap och inspiration från dem som lyckats.

Kommunikation som ger effekt! 2023

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har för tredje året i rad tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver bäst effekt. Analysen baseras på bidrag som tävlat i 100-wattaren. Resultatet visar bland annat…

Medietrender Q2 2023

IRMs siffror över annonsmarknaden har nu uppvisat tre negativa kvartal i rad och den förmedlade byråannonseringen minskade med -7% under första halvåret 2023. Mediemarknadens lågkonjunktur håller i sig.
Fler artiklar