Inte medlem?
Det går bra att köpa guiden som pdf.

Influencer marketing är större än någonsin och investeringarna ökar i snabb takt. Vi ser att allt fler marknadsförare efterfrågar vägledning och stöd inom området, inte minst i juridiska frågor.

Vår nya guide till influencer marketing utgår därför helt och hållet från marknadsförares specifika behov och utmaningar. Den täcker in alla viktiga aspekter runt influencersamarbeten – allt från köpprocess, brief, kpi:er och effektmätning till juridiken man behöver hålla koll på. Här finns också diskussionsfrågor runt etik och ansvar – svåra men viktiga ämnen att prata om internt.

Exempel på innehåll:

Influencer guide

  • Så funkar influencer marketing: Vad betalar vi för? Vilka betalningsmodeller gäller? Hur kan briefmallen se ut?
  • Olika sätt att mäta effekt: Vilka parametrar gäller? Hur vet vi att satsningen har gjort skillnad?
  • Håll koll på juridiken: Reklammarkering, domstolspraxis, att tänka på vid avtal m.m.
  • Prata om etik och ansvar: Frågor att diskutera inför ett influencersamarbete
  • Lärdomar: Marknadsförare delar med sig av insikter och tips

Är du inte medlem än men vill köpa guiden?

Om ditt företag eller organisation inte är medlem i Sveriges Annonsörer går det bra att köpa guiden som pdf. (kostnad 3200 kr. ex. moms) Fyll i formuläret nedan så mailar vi guiden till dig. Du får en faktura i efterhand.

Relaterade artiklar

Effektsystemet, för alla

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de…

Effektsystemet, medlem

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de…

Riktlinjer för Positiv Påverkan

Ladda ner riktlinjer för positiv påverkan. Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets.

WFAs globala riktlinjer för att motverka greenwashing

WFA lanserar sex regler för reklam som handlar om miljöpåverkan. Det är de första globala riktlinjerna i sitt slag, och har granskats och diskuterats av reklamorganisationer i bland annat Sverige, Brasilien, Indien och…
Fler artiklar