Vad krävs av aktörer som verkar inom mediebranschen för att de ska kunna utföra sina tjänster på ett säkert och korrekt sätt. Hur ser det ut hos våra mediebyråer och auditörer? Med anledning av att vi behöver säkerställa metoder, processer, och hantering av datakällor finns det en hel del otydligheter om vad som egentligen är rätt och vad ni som annonsör bör tänka på. Vilka krav behöver ni ställa på era byråer och hos de aktörer som auditerar media?

Relaterade artiklar

Effektsystemet, för alla

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de…

Effektsystemet, medlem

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med effektivitet. Jakten på snabba resultat tar gärna över och skymmer sikten för de…

Riktlinjer för Positiv Påverkan

Ladda ner riktlinjer för positiv påverkan. Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets.

WFAs globala riktlinjer för att motverka greenwashing

WFA lanserar sex regler för reklam som handlar om miljöpåverkan. Det är de första globala riktlinjerna i sitt slag, och har granskats och diskuterats av reklamorganisationer i bland annat Sverige, Brasilien, Indien och…
Fler artiklar