Vad krävs av aktörer som verkar inom mediebranschen för att de ska kunna utföra sina tjänster på ett säkert och korrekt sätt. Hur ser det ut hos våra mediebyråer och auditörer? Med anledning av att vi behöver säkerställa metoder, processer, och hantering av datakällor finns det en hel del otydligheter om vad som egentligen är rätt och vad ni som annonsör bör tänka på. Vilka krav behöver ni ställa på era byråer och hos de aktörer som auditerar media?

Relaterade artiklar

Dataetik, översikt av annonslandskapet

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…

Dataetik, guide och översikt av annonslandskapet, för medlemmar

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…

The Advertising Value Chain, för medlemmar

"The Advertising Value Chain” fungerar som karta och kompass för den som planerar, genomför och utvärderar medieinvesteringar. "Advertising Fact Sheet” ger fördjupande information om mät- och rapporteringsmetoder för respektive medieslag.

The Effectiveness System

Swedish industry standard for measuring the effects of marketing communication. ”What gets measured gets done” is a well-known saying. The need to measure and report the effects of marketing communications keeps growing, both…
Fler artiklar