Data Ethics – The Rise of Morality in Technology sets out what marketers need to consider to ensure their organisation always uses data ethically and the actions they can take to promote the issue across their companies. This comes at a time when new research shows that 74% of CMOs say data ethics will be more important to their role in the next five years and issues around data collection and privacy have risen up the agenda in light of COVID-19.

Relaterade artiklar

Dataetik, översikt av annonslandskapet

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…

Dataetik, guide och översikt av annonslandskapet, för medlemmar

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…

The Advertising Value Chain, för medlemmar

"The Advertising Value Chain” fungerar som karta och kompass för den som planerar, genomför och utvärderar medieinvesteringar. "Advertising Fact Sheet” ger fördjupande information om mät- och rapporteringsmetoder för respektive medieslag.

The Effectiveness System

Swedish industry standard for measuring the effects of marketing communication. ”What gets measured gets done” is a well-known saying. The need to measure and report the effects of marketing communications keeps growing, both…
Fler artiklar