Data Ethics – The Rise of Morality in Technology sets out what marketers need to consider to ensure their organisation always uses data ethically and the actions they can take to promote the issue across their companies. This comes at a time when new research shows that 74% of CMOs say data ethics will be more important to their role in the next five years and issues around data collection and privacy have risen up the agenda in light of COVID-19.

Relaterade artiklar

Riktlinjer för Positiv Påverkan

Ladda ner riktlinjer för positiv påverkan. Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets.

WFAs globala riktlinjer för att motverka greenwashing

WFA lanserar sex regler för reklam som handlar om miljöpåverkan. Det är de första globala riktlinjerna i sitt slag, och har granskats och diskuterats av reklamorganisationer i bland annat Sverige, Brasilien, Indien och…

Dataetik, översikt av annonslandskapet

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…

Dataetik, guide och översikt av annonslandskapet, för medlemmar

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…
Fler artiklar