CommToAct – McDonald’s och SB Insights samarbete för att skapa hållbar kommunikation
15 februari 2024Sveriges Annonsörer webinar
Syftet med CommToAct är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp.
I det här webbinariet kommer Henrik Nerell på McDonald’s dela med sig av tips kring hur de har jobbat långsiktigt med att få ut sitt hållbarhetsarbete i sin kommunikation och på så sätt förändra perceptionen av varumärket över tid. En viktig del av deras insiktsarbete har varit att jobba tillsammans med SB Insight och deras undersökning Sustainable Brand Index. Erik Elvingsson Hedén från SB Insight kommer även ge en kort introduktion till undersökningen Sustainable Brand Index och insikter från den. Tex hur förtroendet för hållbarhetskommunikation förändrats under de senaste tre åren.
Talare:
Henrik Nerell, Press- och hållbarhetschef på McDonald’s
Erik Elvingsson, Managing Director & Founder p åSN Insight
Moderator: Karin Grohman på Sveriges Annonsörer
