Sveriges Annonsörer webinar

Syftet med CommToAct är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp. 

I det här webbinariet kommer Henrik Nerell på McDonald’s dela med sig av tips kring hur de har jobbat långsiktigt med att få ut sitt hållbarhetsarbete i sin kommunikation och på så sätt förändra perceptionen av varumärket över tid. En viktig del av deras insiktsarbete har varit att jobba tillsammans med SB Insight och deras undersökning Sustainable Brand Index. Erik Elvingsson Hedén från SB Insight kommer även ge en kort introduktion till undersökningen Sustainable Brand Index och insikter från den. Tex hur förtroendet för hållbarhetskommunikation förändrats under de senaste tre åren.

Talare:
Henrik Nerell, Press- och hållbarhetschef på McDonald’s
Erik Elvingsson, Managing Director & Founder p åSN Insight
Moderator: Karin Grohman på Sveriges Annonsörer


Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med McDonald’s om vikten av partnerskap och långsiktighet

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Susanne Rydjer på McDonald's.

ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

WFA: Inspelade webinar

Via vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers) har vi möjlighet att erbjuda flera spännande och intressanta webinars från världens alla hörn som du kan se ”on demand” när det passar dig.

Podd: Vi hörs! Vinnare från 100-wattaren 2023

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta intervjuer i podden Vi hörs! Den här gången är vi på plats i Stockholms Stadshus och intervjuar glada 100-wattsvinnare i varje kategori.
Fler artiklar