Sveriges Annonsörer webinar

Syftet med CommToAct är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp. 

AdGreen arbetar för att minska klimatpåverkan från produktionen av reklam och främjar grönare och mer ansvarsfulla metoder inom branschen. I detta webinar får du hör AdGreen berätta mer om hur man kan mäta utsläpp av produktionen av reklam.

Talare: Jo Fenn på AdGreen i UK
Moderator: Karin Grohman på Sveriges Annonsörer

Hela Jos webinar hittar du nedan. Här kan du även ladda ner presentationen som en pdf.


Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med McDonald’s om vikten av partnerskap och långsiktighet

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Susanne Rydjer på McDonald's.

ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

WFA: Inspelade webinar

Via vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers) har vi möjlighet att erbjuda flera spännande och intressanta webinars från världens alla hörn som du kan se ”on demand” när det passar dig.

CommToAct – McDonald’s och SB Insights samarbete för att skapa hållbar kommunikation

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…
Fler artiklar