Sveriges Annonsörer webinar

Syftet med CommToAct är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp. 

AdGreen arbetar för att minska klimatpåverkan från produktionen av reklam och främjar grönare och mer ansvarsfulla metoder inom branschen. I detta webinar får du hör AdGreen berätta mer om hur man kan mäta utsläpp av produktionen av reklam.

Talare: Jo Fenn på AdGreen i UK
Moderator: Karin Grohman på Sveriges Annonsörer

Hela Jos webinar hittar du nedan. Här kan du även ladda ner presentationen som en pdf.


Relaterade artiklar

CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

CommToAct Planet: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media?

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

CommToAct People: Digital tillgänglighet – Rättighet, skyldighet eller helt enkelt smart affär?

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

Maximera dina programmatiska resultat med bättre kravställning

I detta webinar kommer ECI gå igenom hur du kan öka din effektivitet inom programmatiska medieköp. Du får värdefulla tips på viktiga faktorer att beakta vid programmatiska köp, allt för att säkerställa hög…
Fler artiklar