Sveriges Annonsörer podd

Vissa annonsörer lyckas bättre än andra med sin marknadskommunikation. De uppmärksammas, gillas och växer mer. En närmare titt på deras sätt att jobba visar flera gemensamma nämnare. En studie av tre års vinnare av 100-wattaren har sammanfattat dessa i rapporten ”Kommunikation som ger effekt” – en guidning för den som vill hitta rätt väg till bra effekt av sina marknadsinvesteringar. I detta avsnitt av ”Vi hörs!” får vi konkreta tips om vad som fungerar bäst. Vi har även med oss Niklas Bondesson som är doktor i marknadsföring på Stockholms universitet och rådgivare på NoA Consulting. 


Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med McDonald’s om vikten av partnerskap och långsiktighet

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Susanne Rydjer på McDonald's.

ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

WFA: Inspelade webinar

Via vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers) har vi möjlighet att erbjuda flera spännande och intressanta webinars från världens alla hörn som du kan se ”on demand” när det passar dig.

CommToAct – McDonald’s och SB Insights samarbete för att skapa hållbar kommunikation

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…
Fler artiklar