Sveriges Annonsörer podd

Sveriges Annonsörer och Kaperos rapport MarknadsAvdelningen’23 undersöker marknadsavdelningarnas roll och ansvar samt belyser vilka utmaningar och möjligheter marknadsteamen står inför framöver. Marknadsavdelningarna växer och mängden aktiviteter, kanaler och innehåll ökar. Kompetens som tidigare köpts externt flyttar in på marknadsavdelningarna och teamen har utökats med en mängd olika specialistroller. Rapporten visar att majoriteten av marknadscheferna tycker att man borde arbeta på ett mer effektivt sätt.

Detta är ett samarbete mellan Bauer Media och Sveriges Annonsörer där du får ta del av intressanta samtal som bygger på våra Marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal med intressanta artiklar med kurerat innehåll från vår skribent Carin Fredlund. I detta avsnitt har vi även med oss Kaj Johansson från Kapero.

Läs mer om våra Marknadsinsikter här

Lyssna på avsnittet här


Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med McDonald’s om vikten av partnerskap och långsiktighet

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Susanne Rydjer på McDonald's.

ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

WFA: Inspelade webinar

Via vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers) har vi möjlighet att erbjuda flera spännande och intressanta webinars från världens alla hörn som du kan se ”on demand” när det passar dig.

CommToAct – McDonald’s och SB Insights samarbete för att skapa hållbar kommunikation

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…
Fler artiklar