Sveriges Annonsörer webinar

Syftet med CommToAct är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp. 

Vi är många som oroar oss för klimatet och som vill bidra till den gröna omställningen, inte minst genom att marknadsföra produkter som är bättre för klimatet än vad andra är.

Men hur får och kan vi kommunicera med miljöpåståenden på ett lagligt sätt och på ett sätt som gör att konsumenterna förstår våra miljöbudskap?

Inom initiativet CommToAct Planet har vi tagit fram en guide med sex principer för att hjälpa företag att landa rätt i miljökommunikationen.

Talare:

Karin Grohman, projektledare för CommToAct

Jakob Rönnerbäck, jurist på Sveriges Annonsörer

Ulrika Wendt, jurist på Sveriges Annonsörer

Mer information om CommToAct hittar du här och här kan du hämta guiden.

Se webinaret här

Relaterade artiklar

Cashing in on Creativity, how Better Ads Deliver Bigger Profits

I detta webinar berättar LinkedIn hur kreativitet i annonser kan öka effekten och går igenom fyra punkter som kan underlätta ditt arbete. Hör Jennifer Shaw-Sweet från LinkedIn B2B Institute.

Best of Cannes 2023

Nu har du möjlighet att få höra det bästa från Cannes Lions 2023. Ulla-Karin Barrett ger sina bästa spaningar och hyllar årets bästa kampanjer.

AI bortom hypen

AI kommer att förändra världen men innan dess behöver vi lära oss att använda det för att förenkla och förbättra våra sysslor idag. I detta webinar tar vi en titt på vad Generativ…

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med Niklas Bondesson

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Niklas Bondesson.
Fler artiklar