Inspelade Webinar
Inspelade Webinar
Här kan du titta på inspelningar av de webinar du missat. Ta del av vår samlade kunskap när du vill – var du vill.Våra inspelade webinar
Google – ett hållbart reklamekosystem
Publicerad: 1 april 2022 | Inspelade Webinar
Hur skapar man egentligen ett hållbart reklam-ekosystem? Ett ekosystem som balanserar behovet från användare av media, annonsörer och innehållsskapare/medieägare. Vilka är utmaningarna och vad behöver alla parter göra för att inte skrämma bort…
Medietrender Sverige 2021, Q4 och helår
Publicerad: 29 mars 2022 | Inspelade Webinar
Medietrender i Sverige är en samlad rapport för mediemarknaden med siffror från IRM, Kantar Sifo, MMS, Sveriges Mediebyråer och Odyssey. Målet är att ge en kortfattad rapport med de viktigaste siffrorna från mediemarknaden.…
Hur säkerställer vi att vår annonsering leder till tillväxt?
Publicerad: 15 mars 2022 | Inspelade Webinar
Erik Modig går igenom när det är som mest gynnsamt att göra långsiktiga investeringar och hur man planerar och följer upp investeringar för att säkerställa att budgeten faktiskt skapar tillväxt.
Morgondagens klimatkommunikation: hur gör man?
Publicerad: 9 mars 2022 | Inspelade Webinar
Hur företag kommunicerar kring sitt klimatarbete är ett hett ämne. Allt fler företag väljer också idag att öppet prata om sitt klimatarbete, och klimatfrågan har aldrig haft ett så stort medialt fokus som…
Cross Media Measurement & The Advertising Value Chain
Publicerad: 12 januari 2022 | Inspelade Webinar
Den 9 december 2021 lanserade vi den nya standarden för annonsvisningar ”The Advertising Value Chain” som tydligt visar var i värdekedjan annonserna har haft möjlighet att levereras och visas. Hör Peter Mackhé och…
Recorded WFA webinars 2021
Publicerad: 20 december 2021 | Inspelade Webinar
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av inspelat material från WFA. Här hittar du material från hela 2021.
Digital identitet i en värld utan 3e-parts cookies
Publicerad: 24 november 2021 | Inspelade Webinar
Adform berättar under denna Learning Lunch om hur branschen redan börjat anpassa sig till övergången från 3e-parts till 1a-parts cookies/IDn. Vi kommer att gå igenom vad man behöver tänka på och hur man…
CRM räcker inte längre – här kommer Customer Data Platform CDP
Publicerad: 9 november 2021 | Inspelade Webinar
För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer…
Medlemsstudie ”Kundempati – varumärkenas bild jämfört med kundens”
Publicerad: 5 november 2021 | Inspelade Webinar
Nu har du möjlighet att ta del av resultatet av den Kundempatistudie som Michael Dahl på Index House genomfört tillsammans med Sveriges Annonsörer under hösten 2021. Vi har undersökt hur väl varumärkenas egna…
Rapport ”Varumärkesbyggande i obalans” om företagsledningars syn på marknadsföring
Publicerad: 27 oktober 2021 | Inspelade Webinar
Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är…
Varumärkesstrategi och vikten av att använda din data på rätt sätt
Publicerad: 21 oktober 2021 | Inspelade Webinar
En varumärkesstrategi utan ett korrekt utförande är meningslös, ser du på din data på rätt sätt? Hör Björn Söderin och Daniel Åberg på DataCon berätta om hur man med hjälp av redan existerande…
Kenza domen i Patent- och marknads-överdomstolen
Publicerad: 29 juni 2021 | Inspelade Webinar
Enligt Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) har influencern Kenza publicerat 19 inlägg i sociala medier som inte varit tillräckligt tydligt markerade som reklam. Hör våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius prata om innebörden…
Effektsystemet – En svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation
Publicerad: 18 juni 2021 | Inspelade Webinar
Som en del av Effektinitiativet har vi tagit fram en rekommenderad lista på de 36 viktigaste nyckeltalen för att visa vilka effekter som marknadskommunikationen skapar. Sammanställningen kan ses som en svensk branschstandard för…
Kundempati växer i betydelse – vilka vindar blåser och hur blir man en vinnare?
Publicerad: 16 juni 2021 | Inspelade Webinar
I december presenterade vi Kundempati Index™ och vad som skapar bilden av ett kundempatiskt varumärke som får kunden att välja dig framför dina konkurrenter. Efter över hundra genomförda varumärkesmätningar är den fortsatta huvudinsikten…
WFAs ”Better Marketing Podcast with David Wheldon”
Publicerad: 2 juni 2021 | Inspelade WebinarJCDecaux & Sveriges Annonsörer möter … NICK´S
Publicerad: 1 juni 2021 | Inspelade Webinar
I vår serie "JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter ..." får vi veta mer om starka varumärken och hur de jobbar med sin kommunikation. I det avsnittet möter Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer…
Hör mer om 100-tyckaren och vinnaren ICA
Publicerad: 28 maj 2021 | Inspelade Webinar
ICAs marknadschef Joakim Bengtsson berätta mer om ICA-Stig, den längsta reklamsåpan i Sveriges historia. Cecilia Perlind på Kantar Sifo berättar hur undersökningen har gått till och vilka fem vanor som ligger till grund…
Conversational annonsering – från passivt budskap till tvåvägskommunikation
Publicerad: 26 maj 2021 | Inspelade Webinar
Conversational annonsering bygger på att varumärken med hjälp av annonsering skapar en direkt dialog med målgruppen där varje dialog blir personlig och anpassar sig efter mottagarens behov.