Våra inspelade webinar

Digital identitet i en värld utan 3e-parts cookies

Adform berättar under denna Learning Lunch om hur branschen redan börjat anpassa sig till övergången från 3e-parts till 1a-parts cookies/IDn. Vi kommer att gå igenom vad man behöver tänka på och hur man…

CRM räcker inte längre – här kommer Customer Data Platform CDP

För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer…

Medlemsstudie ”Kundempati – varumärkenas bild jämfört med kundens”

Nu har du möjlighet att ta del av resultatet av den Kundempatistudie som Michael Dahl på Index House genomfört tillsammans med Sveriges Annonsörer under hösten 2021. Vi har undersökt hur väl varumärkenas egna…

Rapport ”Varumärkesbyggande i obalans” om företagsledningars syn på marknadsföring

Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är…

Varumärkesstrategi och vikten av att använda din data på rätt sätt

En varumärkesstrategi utan ett korrekt utförande är meningslös, ser du på din data på rätt sätt? Hör Björn Söderin och Daniel Åberg på DataCon berätta om hur man med hjälp av redan existerande…

Kenza domen i Patent- och marknads-överdomstolen

Enligt Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) har influencern Kenza publicerat 19 inlägg i sociala medier som inte varit tillräckligt tydligt markerade som reklam. Hör våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius prata om innebörden…

Effektsystemet – En svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation

Som en del av Effektinitiativet har vi tagit fram en rekommenderad lista på de 36 viktigaste nyckeltalen för att visa vilka effekter som marknadskommunikationen skapar. Sammanställningen kan ses som en svensk branschstandard för…

Kundempati växer i betydelse – vilka vindar blåser och hur blir man en vinnare?

I december presenterade vi Kundempati Index™ och vad som skapar bilden av ett kundempatiskt varumärke som får kunden att välja dig framför dina konkurrenter. Efter över hundra genomförda varumärkesmätningar är den fortsatta huvudinsikten…

WFAs ”Better Marketing Podcast with David Wheldon”

JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter … NICK´S

I vår serie "JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter ..." får vi veta mer om starka varumärken och hur de jobbar med sin kommunikation. I det avsnittet möter Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer…

Hör mer om 100-tyckaren och vinnaren ICA

ICAs marknadschef Joakim Bengtsson berätta mer om ICA-Stig, den längsta reklamsåpan i Sveriges historia. Cecilia Perlind på Kantar Sifo berättar hur undersökningen har gått till och vilka fem vanor som ligger till grund…

Conversational annonsering – från passivt budskap till tvåvägskommunikation

Conversational annonsering bygger på att varumärken med hjälp av annonsering skapar en direkt dialog med målgruppen där varje dialog blir personlig och anpassar sig efter mottagarens behov.

The WFA Agenda – a look ahead

JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter … Zmarta

I vår serie "JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter ..." får vi veta mer om starka varumärken och hur de jobbar med sin kommunikation. I det avsnittet möter Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer…

Brand safety och vikten av att synas i rätt annonsmiljö

Hör Mattias Spetz på Channel Factory berätta om vikten av att digitala annonser syns i rätt miljö och hur det direkt påverkar varumärket om annonserna hamnar bredvid olämpligt eller olagligt innehåll.

JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter … Hallon

I vår serie "JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter ..." får vi veta mer om starka varumärken och hur de jobbar med sin kommunikation. I det avsnittet möter Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer…

Årsrapport Medietrender Sverige 2020

Här belyser vi vad som har påverkat mediebranschen under året och hur det har påverkat mediekonsumtionen och investeringarna. Vi kommer också titta framåt och ge tips på hur man som köpare av media…

Sveriges Annonsörer pratar om 3e-parts cookies

Hör vår medieexpert Peter Mackhé och Michael Grimborg från vår styrelse när de gästade Schibsted Retail Hour den 6 maj 2021. Här kan du se hela programmet, ca 40 minuter in i sändningen…