Sveriges Annonsörer podd

I detta avsnitt träffar vår skribent Carin Fredlund Robert af Klintberg Ryberg, medgrundare av konsultbolaget Kapero. Vi får veta mer om studien ”Marknadsavdelningen 23” och går igenom dagens fragmenterade marknadsavdelning. Vi pratar om att rigga sig på bästa sätt inför framtiden, att välja bort kanaler och inte vara med på allt, vikten av att förstå affären bättre, bli en bättre affärsmässig partner och att lägga mer kraft på kreation och exponering. Det här avsnitt får du goda råd och tips för att bygga framtidens marknadsavdelning.  

Här hittar du alla Marknadsinsikter


Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter Reklam som berör, design som står ut – hur skapar man effekt för varumärket?

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Ulf Berlin på Ateljé Bly.

Effektplaneringsguiden – hjälpmedel för högre effekt

Syftet med den Effektplaneringsguiden är att samla en del av den klokskap, empiri och de erfarenheter som har utvecklats under årens lopp, så att det finns ett antal konkreta och tydliga råd samlade…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med…

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct, ett branschinitiativ för Sveriges marknadsförare och kommunikatörer. Vårt mål är att påskynda omställningen till ett hållbart samhälle för både människor och…
Fler artiklar