CommToAct seminarium
CommToAct var på plats i Almedalen 26 juni och pratade kommunikation som förändrar. CommToAct, som är ett branschgemensamt initiativ av Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Swedma och Sveriges Kommunikatörer, syftar till att förena marknadsförare och kommunikatörer i arbetet för en hållbar framtid. CommToAct består av två huvuddelar – People och Planet – där vårt mål är att tillsammans med våra medlemmar bidra till FNs globala hållbarhetsmål.
Vi avslutar seminariet med caset ”Hur fula gräsmattor skapade hållbar handling”. Med emotionell kommunikation har Region Gotland och byrån Differ Agency gjort Gotlands gräsmattor brunare och fulare. Hållbara beteenden behöver inte vara synonyma med något tråkigt eller svårt, tvärtom.
Medverkande:
Caroline Thunved, vd och generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer
Hanna Riberdahl, vd, Sveriges Annonsörer
Mimmi Gibson, biträdande enhetschef, Region Gotland
Johan Gustafsson, art director & partner, Differ Agency
Canan Yasar, creative director och grundare, Obeya