Våra inspelade webinar
Google: How to create ads people want to watch
Publicerad: 17 juni 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.
Analys, grunden för att skapa strategier som ger bättre effekt
Publicerad: 30 maj 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt…
Google: Customer first privacy – why and how?
Publicerad: 24 maj 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.
”Konsumentskyddets GDPR” införs inom kort i Sverige
Publicerad: 3 maj 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
Det nya konsumentskyddsdirektivet införs nu i Sverige. Regeringen har presenterat propositionen 2021/22:174, ett moderniserat konsumentskydd där nya lagändringar föreslås. Förslagen innebär en modernisering och anpassning till den ökande digitaliseringen. Lagändringarna föreslås att träda…
Så gör du en bra strategi
Publicerad: 28 april 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I detta webinar får du råd, tips och tankar om de sex egenskaper som utmärker en bra strategi utifrån både erfarenhet och forskning.
Sveriges Annonsörers verksamhetsberättelse 2021
Publicerad: 15 april 2022 | Övrigt
Verksamhetsberättelse 2021 – året då vi skapade mer vägledning och nya standards för våra medlemmar och branschen. Under 2021 lanserade vi flera guider för att hjälpa och vägleda våra medlemmar. Först ut var…
Känslor i reklam – lönsamt för varumärket
Publicerad: 7 april 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
I all form av kommunikation är känslor avgörande för hur budskap når fram och in. I detta webinar tittar vi närmare på hur man använder betendeekonomi och forskning för att skapa effektiv kommunikation.
Google – ett hållbart reklamekosystem
Publicerad: 1 april 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
Hur skapar man egentligen ett hållbart reklam-ekosystem? Ett ekosystem som balanserar behovet från användare av media, annonsörer och innehållsskapare/medieägare. Vilka är utmaningarna och vad behöver alla parter göra för att inte skrämma bort…
Medietrender Sverige 2021, Q4 och helår
Publicerad: 29 mars 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
Medietrender i Sverige är en samlad rapport för mediemarknaden med siffror från IRM, Kantar Sifo, MMS, Sveriges Mediebyråer och Odyssey. Målet är att ge en kortfattad rapport med de viktigaste siffrorna från mediemarknaden.…
Hur säkerställer vi att vår annonsering leder till tillväxt?
Publicerad: 15 mars 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
Erik Modig går igenom när det är som mest gynnsamt att göra långsiktiga investeringar och hur man planerar och följer upp investeringar för att säkerställa att budgeten faktiskt skapar tillväxt.
Morgondagens klimatkommunikation: hur gör man?
Publicerad: 9 mars 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
Hur företag kommunicerar kring sitt klimatarbete är ett hett ämne. Allt fler företag väljer också idag att öppet prata om sitt klimatarbete, och klimatfrågan har aldrig haft ett så stort medialt fokus som…
Cross Media Measurement & The Advertising Value Chain
Publicerad: 12 januari 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
Den 9 december 2021 lanserade vi den nya standarden för annonsvisningar ”The Advertising Value Chain” som tydligt visar var i värdekedjan annonserna har haft möjlighet att levereras och visas. Hör Peter Mackhé och…
Recorded WFA webinars 2021
Publicerad: 20 december 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av inspelat material från WFA. Här hittar du material från hela 2021.
Digital identitet i en värld utan 3e-parts cookies
Publicerad: 24 november 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Adform berättar under denna Learning Lunch om hur branschen redan börjat anpassa sig till övergången från 3e-parts till 1a-parts cookies/IDn. Vi kommer att gå igenom vad man behöver tänka på och hur man…
CRM räcker inte längre – här kommer Customer Data Platform CDP
Publicerad: 9 november 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer…
Medlemsstudie ”Kundempati – varumärkenas bild jämfört med kundens”
Publicerad: 5 november 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Nu har du möjlighet att ta del av resultatet av den Kundempatistudie som Michael Dahl på Index House genomfört tillsammans med Sveriges Annonsörer under hösten 2021. Vi har undersökt hur väl varumärkenas egna…
Rapport ”Varumärkesbyggande i obalans” om företagsledningars syn på marknadsföring
Publicerad: 27 oktober 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är…
Varumärkesstrategi och vikten av att använda din data på rätt sätt
Publicerad: 21 oktober 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
En varumärkesstrategi utan ett korrekt utförande är meningslös, ser du på din data på rätt sätt? Hör Björn Söderin och Daniel Åberg på DataCon berätta om hur man med hjälp av redan existerande…