Sveriges Annonsörer webinar

I detta webinar kommer Peter Blid på Novus, Karin Grohman på Sveriges Annonsörer och Kaj Török på MAX dela med sig av tips och insikter från arbetet kring CommToAct Planet samt ge några tips på hur miljöpåståenden kan jobbas fram på ett lyckat sätt.

Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer lanserar CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar ansvar för sin egen klimat- och miljöpåverkan.

Mer information om CommToAct hittar du här

Se webinariet här

Relaterade artiklar

Spaningar & trender från Inhouse konferens i USA

Spaningar från ANA In-house Conference 2023. Det blir en inspirerande timme där du för höra mer om de senaste inhouseinsikterna och casen från konferensen i Orlando juni 2023.

Retail Media What’s the buzz?

Annonsinvesteringarna i Retail Media förutspås flerdubblas till 2026 och många är nyfikna på att veta mer, men vad är Retail Media egentligen? I detta webinar kommer Adform och Curamando berätta mer hur man…

Riktlinjer för positiv påverkan – tillsammans mot kroppshets och orealistiska skönhetsideal

Barn och unga som exponeras för skönhetsideal i sociala medier påverkas, visar en global forskningssammanställning genomförd på uppdrag av Statens Medieråd. De skönhetsideal barn och unga exponeras för är ju faktiskt ouppnåeliga, eftersom…

Producera mer av företagets kommunikation internt

Fler och fler företag väljer att ta fram marknadsförings- och kommunikationsrelaterat innehåll och material själva internt. Några företag har startat egna avdelningar, inhousebyråer. Andra har det mer som en integrerad del av det…
Fler artiklar