2023 – våra medlemmars kunskapsbehov har varit i fokus

Ett stort fokus under 2023 har varit att paketera och förtydliga vårt kunskapserbjudande. Vi har allt från faktabaserade artiklar, inspirerande webinar, e-learning för självstudier, individuella utbildningar, företagsutbildningar samt certifieringar av Sveriges Annonsörer standards i vår kunskapsbas. Att kunna bidra till våra medlemmars kunskapsresa – både för individen och teamet – är något av de viktigaste vi kan göra. Genom att skapa en utbildningsplattform som gör att våra medlemmar får möjlighet att växa, prata samma språk och jobba mot gemensamma mål är centralt i en snabbföränderlig värld där osäkerheten är relativt stor. Att vara en trygg kunskapspartner är ett strategiskt vägval för Sveriges Annonsörer och vi gör det nu framåt under konceptet Campus Marketing. Där har vi samlat alla våra kunskapsdelar så att varje medlem kan välja sin egen kunskapsresa. Vi har under 2023 erbjudit ett brett utbud av utbildningar, webinar och certifieringar för att stödja våra medlemmarnas kompetensutveckling och bidra till att stärka medlemmarnas kunskaper och färdigheter i en ständigt föränderlig bransch.

Läs mer om året 2023 genom att ladda ner vår verksamhetsberättelse.

Relaterade artiklar

100-wattaren 2024 söker kommunikation som gett effekt – nu öppnar tävlingen

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2024, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Humor och premiumkänsla ger bäst effekt – visar ny rapport

Kreativ kommunikation driver effekt, men vilken typ av kreativt innehåll fungerar egentligen bäst? Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Nu presenteras Kommunikation som…

Marknaden följer inte 7a § prisinformationslagen – Ny rapport från Konsumentverket

Marknaden står inför fortsatta utmaningar med missvisande prisnedsättningar visar ny rapport från Konsumentverket. Den 1 september 2022 trädde en ny bestämmelse i prisinformationslagen i kraft.

GARM läggs ner, men vi fortsätter arbetet med brand safety och brand suitability 

Den 8 augusti fick Sveriges Annonsörer information från vår moderorganisation WFA att man väljer att lägga ned GARM pga. den stämning som X (tidigare Twitter) har riktat mot WFA, GARM och några av…
Fler artiklar