2023 – våra medlemmars kunskapsbehov har varit i fokus

Ett stort fokus under 2023 har varit att paketera och förtydliga vårt kunskapserbjudande. Vi har allt från faktabaserade artiklar, inspirerande webinar, e-learning för självstudier, individuella utbildningar, företagsutbildningar samt certifieringar av Sveriges Annonsörer standards i vår kunskapsbas. Att kunna bidra till våra medlemmars kunskapsresa – både för individen och teamet – är något av de viktigaste vi kan göra. Genom att skapa en utbildningsplattform som gör att våra medlemmar får möjlighet att växa, prata samma språk och jobba mot gemensamma mål är centralt i en snabbföränderlig värld där osäkerheten är relativt stor. Att vara en trygg kunskapspartner är ett strategiskt vägval för Sveriges Annonsörer och vi gör det nu framåt under konceptet Campus Marketing. Där har vi samlat alla våra kunskapsdelar så att varje medlem kan välja sin egen kunskapsresa. Vi har under 2023 erbjudit ett brett utbud av utbildningar, webinar och certifieringar för att stödja våra medlemmarnas kompetensutveckling och bidra till att stärka medlemmarnas kunskaper och färdigheter i en ständigt föränderlig bransch.

Läs mer om året 2023 genom att ladda ner vår verksamhetsberättelse.

Relaterade artiklar

CommToAct lanserar CommToAct People med fokus på social hållbarhet inom marknad- och kommunikationsbranschen

Nu lanseras CommToAct People, en sammanslutning av ledande byråer, marknadsavdelningar, publicister och tech plattformar som strävar efter att göra verklig skillnad inom marknad- och kommunikationsbranschen. Genom att sätta fokus på viktiga frågor som…

Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…
Fler artiklar