Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…
Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Senaste nytt

Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…
Fler Aktuellt

Remissyttrande över Betänkandet Alkoholreklam i sociala medier m.m., (S2018/00262/FS)

Remissyttrande över Betänkandet Alkoholreklam i sociala medier m.m., (S2018/00262/FS)

Påminnelse: Inbjudan till AdDay 2018 – så kommunicerar du effektivt

Svenska konsumenter: Viktigt att varumärken tar miljöansvar

Pressinbjudan till årets stora inspirationsdag – AdDay

Sveriges Annonsörer om ”En omreglerad spelmarknad”

Sveriges Annonsörer lanserar ”Feeler” – världens första känslostyrda reklamapp

Facebook-skandalen sammanfattad

Facebook-skandalen sammanfattad

Att vara sig själv närmast

Att vara sig själv närmast

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska. Efter mer än 17 år på Löfbergs brinner glöden för varumärket än för marknadschefen Lena Rodin. Blicken är inställd på framtiden

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

”Man ska välja oss av irrationella skäl”

”Man ska välja oss av irrationella skäl". Delicato är ett 70-årigt företag som är mer virilt än någonsin tidigare. Bakom framgångarna står marknadschefen Sofia Brandberg, ett tajt team och en kompass. 

Att mäta marknadsföringens värde

Att mäta marknadsföringens värde. Så här i årets slutskede brukar de flesta verksamheter göra bokslut och stämma av vad som åstadkommits under året

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka

Lindt, Marabou och Anthon Berg populäraste chokladmärkena inför Alla Hjärtans Dag

Lindt, Marabou och Anthon Berg populäraste chokladmärkena inför Alla Hjärtans Dag

Utan reklam stannar Sverige – 10 argument för reklam

Utan reklam stannar Sverige – 10 argument för reklam