Lyssnar du på någon av Sveriges 20 mest populära poddar? Vår nya produkt poddindex har listan på vilka svenska poddar svenskarna lyssnar mest på.

Poddindex är en lista med certifierade podcasts. På sajten poddindex.se visas data över antal lyssningar och faktisk räckvidd för majoriteten av Sveriges största och populäraste poddar.

Nya Poddindex är en del av KIA-index som ägs och drivs av Sveriges Annonsörer. Listan består av alla podcasts som har en räckvidd på 10 000 lyssnare eller mer. Alla poddar från Sveriges Radio, Acast, Bauer Media och MTG Sverige är med på Poddindex.se, listan visar föregående veckas räckvidd och presenteras varje onsdag kl. 15.00.

Alla poddar i Sverige är välkomna att ansluta sig till listan två gånger per år. Man kommer genomgå en valideringsprocess innan man ansluter sig att att så att man klarar av de mätregler som certifieringsteamet har tagit fram.
Se veckans topplista

Relaterade artiklar

Influencer marketing – ny vägledning från EU, ny tuff dom och skatteregler 

Influencer marketing är ett område högt upp på agendan för EU-kommissionen. Bland annat genomför kommissionen i samarbete med de nationella tillsynsmyndigheterna nu en granskning över hur influencers inom unionen sköter sig på sociala…

Black Friday närmar sig – Konsumentverket granskar prismarknadsföring

Konsumentverket gick idag ut med ett pressmeddelande om att man under oktober och november genomför en så kallad sweep där flera företags prisinformation kommer att granskas för att se om prisnedsättningsregeln i prisinformationslagen…

Möt årets 100-wattsjury – tävlingen är öppen

Idag presenterar vi juryn för 100-wattaren 2023. Tävlingen är öppen för bidragsinlämning, sista dag att tävla är 25 oktober. 100-wattaren har sedan 1990 belönat kommunikation som gett bevisad effekt.

Uppföljning av rätt KPI:er är viktigt för ökad effekt – nu uppdaterar Sveriges Annonsörer Effektsystemet och lanserar 2.0!

Nu lanseras Effektsystemet 2.0 en uppdaterad version av utvalda nyckeltal för hur vi definierar och mäter effekt, samt rekommendationer kring hur de kan användas i praktiken. Att tydligt kunna visa effekten av kommunikation…
Fler artiklar