100-wattaren, tävlingen som belönar effektiv reklam, får ett nytt specialpris – 100-fattaren. Priset kommer att mäta en annan typ av effekt, effekten av att ta ansvar, och delas ut till en kampanj där man har fattat konsekvenserna av ens reklam och arbetar ansvarsfullt och aktivt med inkludering och att motverka skeva ideal. 100-fattaren är en idé på initiativ av studenter från kommunikationsskolan Berghs School of Communication.

Relaterade artiklar

Vi har släppt 6 nya mikrokurser på Campus Marketing Online – plattformen för dig som vill lära dig mer om marknadsföring som ger effekt

Utöver det som ingår i medlemskapet erbjuder vi mikrokurser via vår digitala utbildningsplattform Campus Marketing Online. Våra mikrokurser är avsedda för individuella självstudier och är 15–20 minuter långa. Nu har vi släppt 6…

Nyhet! Marknadsinsikter i poddversion

I samarbete med Bauer Media och Vi hörs! släpper vi vår första podd. Hör Carin Fredlund prata långsiktig varumärkesvård med Bauer Medias försäljningsdirektör Johnny Strömgren och konceptutvecklare Anki Berglund. En gång per kvartal…

Hur ser det ut med mångfald, inkludering, jämställdhet och psykisk ohälsa i marknad- och kommunikationsbranschen?

Nu genomförs den globala studien som undersöker mångfald och inkludering i marknad- och kommunikationsbranschen av The World Federation of Advertisers (WFA) och European Associations of Communication Agencies (EACA). Sveriges Annonsörer går tillsammans med SWEDMA, KOMM, Sveriges…

”Netto noll klimatavtryck” fälls av Patent- och marknadsdomstolen

Arla fälls av Patent- och marknadsdomstolen för sin användning av begreppet ”Netto noll klimatavtryck” på sina mjölkförpackningar. Domen visar hur svårt det är att använda sig av miljöpåståenden i sin marknadsföring.
Fler artiklar