Drygt åtta av tio anser att det är viktigt att varumärken de konsumerar tar ett ansvar för miljön. Framförallt är detta av vikt för kvinnor och äldre. Det framkommer i en Novus-undersökning genomförd på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer inför ”Jordens dag den 22 april”.

Relaterade artiklar

Nu lanseras den svenska översättningen av den nya ICC-koden 

Den 6 november lanserades den svenska översättningen av den nya utgåvan av Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation (ICC:s regler). 

Nygamla regler om information om bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp för nya personbilar

Den 1 oktober trädde Konsumentverkets nya föreskrifter om information om nya personbilars bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp i kraft. Konsumentverkets föreskrifter kompletterar den nya lagen om information om bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp vid marknadsföring av nya…

Reasons to be cheerful, part 3

Mats Rönne rapporterar från IPA Effectiveness Conference i London 9 oktober. En gammal fin regel för ett företags reklamstrategi heter ”In the absence of creativity, consistency will do nicely”. Efter förra veckans IPA…

Kommersiella medier och teknikrevolution 

Världens bästa land att leva i? Det är i alla fall vad många säger om Sverige i början på 1980-talet. Vi är mitt i en pågående ny svensk högkonjunktur där jämställdhetskampen tagit fart.…
Fler artiklar