Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…
Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Senaste nytt

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…

Empowering consumers for the green transition – nya regler för miljöpåståenden antagna av parlamentet och rådet

Direktivet Empowering consumers for the green transition antogs idag den 20 februari 2024 av Europeiska rådet och har därmed antagits av såväl rådet som EU-parlamentet. Det nya direktivet introducerar en rad nya regler,…

Kommunikation som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2023

Under torsdagen den 8 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2023 vid en festfylld kväll i Stockholms stadshus. Kvällen leddes av Kristian Luuk och Daniel Hallberg och bjöd på underhållning av Isaac and The Soul…

Kristian Luuk och Daniel Hallberg leder årets 100-wattsgala!

Den 8 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Kristian Luuk och Daniel Hallberg som leder…
Fler Aktuellt

Nytt expertteam ska verka för ett mer transparent mediesverige

Näringslivets uppdaterade Rekommendationer för alkoholreklam

Stockholms stad tog beslut om etiska riktlinjer för utomhusreklam

Nya digitala experter till Sveriges Annonsörer

Global allians lanserar guide mot könsdiskriminerande reklam

Marknadschefernas syn på Facebook efter skandalen

Sätt människan före datan!

Så styr hon ”Grönan” in i framtiden – satsar på kärlek och digitala kanaler

Så styr hon ”Grönan” in i framtiden – satsar på kärlek och digitala kanaler

Sveriges Annonsörer prisas internationellt för kampanjen ”Reklam – inte bara störande”

Fyra av tio kommer sannolikt att använda sig av sina GDPR-rättigheter

Undersökning: Branscherna som gör trovärdigast reklam – utbildning och forskning i topp – spel i botten

Undersökning: Branscherna som gör trovärdigast reklam - utbildning och forskning i topp – spel i botten. Utbildnings/forskningsbranchen gör trovärdigast reklam, visar en undersökning från Novus.

Undersökning: Branscherna som gör trovärdigast reklam – utbildning och forskning i topp – spel i botten

”Vi ska vara den virtuella extra familjemedlemmen”

”Vi ska vara den virtuella extra familjemedlemmen”

Berghsstudenternas idé blir verklighet – 100-wattaren får specialkategori för att uppmärksamma ansvarsfull och inkluderande reklam

Remissyttrande över Betänkandet Alkoholreklam i sociala medier m.m., (S2018/00262/FS)

Remissyttrande över Betänkandet Alkoholreklam i sociala medier m.m., (S2018/00262/FS)

Påminnelse: Inbjudan till AdDay 2018 – så kommunicerar du effektivt

Svenska konsumenter: Viktigt att varumärken tar miljöansvar

Pressinbjudan till årets stora inspirationsdag – AdDay