Seminarier & Webinars

Arkiv

WFA-webinar: Shift – A Marketing Re-think

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar Spotlight: Reversing the decline in advertising effectiveness

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Diversity & Representation – Ensuring Media & Advertising Supports Inclusion

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Marketing in the Metaverse

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Dataetik: landskapet & lagarna marknadsförare bör ha koll på

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…

Nyhet! Cross Media Measurement & The Advertising Value Chain

Den 9 december lanserade vi vår nya standard för annonsvisningar ”The Advertising Value Chain” som tydligt visar var i värdekedjan annonserna har haft möjlighet att levereras och visas.

Launch event: Diversity and Inclusion in Marketing Trends Report

Nu har du möjlighet att lyssna på WFA (World Federation of Advertisers) som tillsammans med partners presenterar delar från den globala studie av mångfald och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen.

Fireside Chat: Paying Attention to the Long and Short with Peter Field and Karen Nelson-Field

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

WFA-webinar: Planet Pledge Spotlight COP26

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

WFA-webinar: Preparing for digital media’s privacy-first future

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

Keep it real on TikTok

Hur och varför sprider sig TikTok över hela världen med kreativt innehåll som påverkar både kultur och samtal? Vid detta webinar får vi få veta mer om hur man lyckas på TikTok.

WFA-webinar: IFBA’s Enhanced Responsible Marketing Policy

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

Nyhet! Marknadsföringslagen får GDPR sanktioner

EU:s nya konsumentskyddsdirektiv ska genomföras i svensk rätt. Direktivet benämns ibland konsumentskyddets GDPR med hänsyn till dess sanktioner

CRM räcker inte längre – här kommer Customer Data Platform (CDP)

För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer…

Varumärkesstrategi och vikten av att använda din data på rätt sätt

En varumärkesstrategi utan ett korrekt utförande är meningslös, ser du på din data på rätt sätt? Under det här seminariet kommer du få mer information om hur man med hjälp av redan existerande…

Rapport ”Varumärkesbyggande i obalans” om företagsledningars syn på marknadsföring

Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är…

WFA-webinar: Economist Impact presents The World Ahead: 2022

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

WFA-webinar: Preparing for digital media’s privacy-first future

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).