Seminarier & Webinars

Arkiv

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…

Google: utfasning av 3P cookies och inträde av DMA

I detta webinar kommer Google berätta om utfasningen av 3P cookies och inträdet av The Digital Markets Act (DMA). Vad det är och vad det betyder för Google specifikt. Du kommer även få…

WFA Spotlight: Housekeeping: In-house agency trends and challenges

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: ANA Programmatic Media Supply Chain Study

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Creative briefing – using AI to stoke EI

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Creative Production & The Economic Climate

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: The Evolution of Sponsorship

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

CommToAct: McDonald’s och SB Insights samarbete för att skapa hållbar kommunikation

I detta webinar kommer McDonald´s berätta hur de jobbar långsiktigt med att få ut sitt hållbarhetsarbete i kommunikationen. Webinaret arrangeras av CommToAct Planet som är ett samarbete i kommunikationsbranschen och initierades av Sveriges…

Den nya Prisinformationslagen

I detta webinar kommer vi tillsammans med ARC titta på vad som krävs av företag för att anpassa sig till den nya prisnedsättningsregeln i prisinformationslagen efter att Konsumentverket börjat granska företags prissättningar mer aktivt. 

Google: Bygg ditt varumärke med online video och Connected TV

Bygg ditt varumärke med online video och Connected TV - engagerande online video reklam på stora skärmen. I detta webinar kommer Google gå igenom nyckeltrender och insikter för att använda Connected TV och…

Ny rapport: ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

CommToAct: Hur mäter man utsläpp vid produktion av reklam?

I detta webinar kommer AdGreen berätta mer om hur man kan mäta avtrycket vid produktionen av reklam. Webinaret arrangeras av CommToAct Planet som är ett samarbete i kommunikationsbranschen och initierades av Sveriges Annonsörer,…

GDPR-säkrad användning av Google Analytics

I detta webinar får du höra mer om vad man som organisation bör tänka på vid användning av Google Analytics. Under 2023 kom ett antal nyheter som har påverkat vad som gäller för…

AI bortom hypen

AI kommer att förändra världen men innan dess behöver vi lära oss att använda det för att förenkla och förbättra våra sysslor idag. I detta webinar tar vi en titt på vad Generativ…

Marknadsavdelningens roll och ansvar

Marknadsavdelningens aktiviteter ökar och många jobbar väldigt mycket, men endast fyra procent av marknadscheferna upplever att de arbetar effektivt. Välkommen till ett webinar där Kapero kommer berätta mer om den färska rapporten Marknadsavdelningen…

Den globala DEI-rapporten – Sverige

Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen? Välkommen till dagens dragning och panelsamtal där vi kommer djupdyka i nuläge, trender och tendenser…

Cashing in on Creativity, how Better Ads Deliver Bigger Profits

I detta webinar berättar LinkedIn hur kreativitet i annonser kan öka effekten och går igenom fyra punkter som kan underlätta ditt arbete. Hör Jennifer Shaw-Sweet från LinkedIn B2B Institute.

Kommunikation som ger effekt. Ny rapport!

Vi vet sedan länge att marknadskommunikation är ett kraftfullt verktyg för att skapa affärsvärde, vilket mängder av forskningsstudier har bevisat. Men fortfarande ses marknadsinvesteringar av många som en kostnad och inte en investering…