Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Description:

The pandemic has further intensified consumer adoption and reliance on the internet.

While this increases opportunities for global marketers, it also introduces a growing set of challenges, requirements and capabilities. Many of which are not yet fully on the radar.

With the use of research from the Singularity University, Mark Holden (Global Head of Strategy at OMG), will peer into the future and help us understand how marketing organisations can structure themselves to be better prepared for the future.

This webinar is for WFA members and members of WFA national advertiser associations only.
*This webinar is open to only to advertiser/client-side members

In this 60-minute webinar you’ll learn:

  • The current status of marketing today. And an introduction to the five marketing mid-life crisis archetypes;
  • How to progress to greater organisational health – across the five foundations: technology, capability, processes, insights and measurement. With a view on the current state of health within each of these areas;
  • Insights on how to organise marketing capability for the future – using the Shift Identity Matrix to help shape thinking. With implication for in-housing, hubbing and offshoring;
  • The talent implications – with exclusive research from a WARC study across 1,720 marketers. Identifying the marketing capabilities that need to be invested in today.

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Riktlinjer för positiv påverkan – tillsammans mot kroppshets och orealistiska skönhetsideal

Orealistiska och ouppnåeliga skönhetsideal skapade med hjälp av retuscheringsverktyg, sociala medie-filter och appar får barn och unga att må dåligt. Vilket ansvar har branschen i detta? Och vad kan vi göra för att…

För dig som vill producera mer av företagets kommunikation internt

I detta webinar får du höra mer om vad man konkret behöver tänka på om man vill bygga upp en inhouseverksamhet på företaget eller vidareutveckla den funktion man redan.

Att prioritera i Effektsystemet!

Den här dagen kommer vi dyka ner i Effektsystemet guida dig med konkreta exempel hur du ska prioritera KPI:er i Effektsystemet och hur du målsätter och följer upp dessa på bästa sätt.

5 principer för bättre B2B-tillväxt och få CFO:n med på tåget

I detta webinar berättar LinkedIn B2B Institute mer om hur man får ett B2B varumärke att växa och vilka de grundläggande drivkrafterna är som ligger bakom tillväxt. Dessutom kommer du få tips på…
Fler event