Seminarier & Webinars

Arkiv

WFA-webinar: IFBA’s Enhanced Responsible Marketing Policy

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

Nyhet! Marknadsföringslagen får GDPR sanktioner

EU:s nya konsumentskyddsdirektiv ska genomföras i svensk rätt. Direktivet benämns ibland konsumentskyddets GDPR med hänsyn till dess sanktioner

CRM räcker inte längre – här kommer Customer Data Platform (CDP)

För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer…

Varumärkesstrategi och vikten av att använda din data på rätt sätt

En varumärkesstrategi utan ett korrekt utförande är meningslös, ser du på din data på rätt sätt? Under det här seminariet kommer du få mer information om hur man med hjälp av redan existerande…

Rapport ”Varumärkesbyggande i obalans” om företagsledningars syn på marknadsföring

Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är…

WFA-webinar: Economist Impact presents The World Ahead: 2022

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

WFA-webinar: Preparing for digital media’s privacy-first future

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

Nu lanserar vi GARM Nordic (Global Alliance for responsible Media)

Vill du vara med i uppstarten av det globala brand safety ramverket GARM i våra nordiska länder? GARM (Global Alliance for Responsible Media) är ett branschinitiativ som drivs av World Federation of Advertisers…

WFA-webinar: Contagious presents Cannes Deconstructed 2021

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).

WFA-webinar: The EU Digital Services Act and Digital Markets Act

Varumärket som strategisk tillgång – så bygger du ett starkt varumärke

Under seminariet kommer advokaterna Maria Bruder och Helena Wassén Öström från advokatfirman Westerberg & Partners att gå igenom de olika delarna som kan ingå i en varumärkesstrategi och vad du behöver tänka på…

Nu lanserar vi Effektsystemet – En svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation

10 insikter som kommer forma framtidens marknadsavdelning

WFA-webinar: Preparing for digital media’s privacy-first future

WFA-webinar: Diversity & Inclusion in the Production Landscape

100-tyckaren vinnaren ICA berättar om Stig-kampanjen

Kundempati växer i betydelse – vilka vindar blåser och hur blir man en vinnare?

Brand safety on YouTube