Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är i själva verket låga, och de flesta företagsledningar saknar budgetar och nyckeltal för långsiktigt varumärkesarbete.

Om dagens webinar

På EFFDay presenterade Niklas Bondesson delar av den helt nya rapporten ”Varumärkesbyggande i obalans” en rapport om svenska företagsledningars syn på marknadsföring som bygger starka varumärken och lönsam tillväxt. Nu har du möjlighet att få höra mer om resultatet av rapporten när vi gästas av Niklas Bondesson och Dan Landin.

Detta webinar är via Zoom tisdag 26/10 kl 09:00-10:00 och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Ur rapporten

Åtta av tio företagsledare anser att varumärke är viktigt och driver affären, man ser främst att det behövs för att:

  • Attrahera och behålla bra medarbetare (84%)
  • Skapa långsiktigt uthållig framgång (81%)
  • Lyckas med lanseringar av nya tjänster/produkter (81%)
  • Förbättra lönsamhet (78%)
  • Driva tillväxt (77%)

Föreläsare

ph.D. Niklas Bondesson

forskare i marknadsföring & strategisk rådgivare
Stockholms universitet & NoA Consulting

Dan Landin

strategichef och rådgivare
NoA Consulting
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Att prioritera i Effektsystemet!

Den här dagen kommer vi dyka ner i Effektsystemet guida dig med konkreta exempel hur du ska prioritera KPI:er i Effektsystemet och hur du målsätter och följer upp dessa på bästa sätt.

5 principer för bättre B2B-tillväxt och få CFO:n med på tåget

I detta webinar berättar LinkedIn B2B Institute mer om hur man får ett B2B varumärke att växa och vilka de grundläggande drivkrafterna är som ligger bakom tillväxt. Dessutom kommer du få tips på…

Affärsdrivande marknadsföring med content marketing

Inspiration och mer information om hur processer och verktyg hjälper dig att jobba effektivt, och hur content stöttar hela kundresan. Detta webinar är i samarbete med B2B-byrån Crescando.

Vikten av Brand Distinctiveness

I detta webinar får du höra mer om varför det är kritiskt att särskilja sig från sina konkurrenter och varför Brand Distinctiveness, för många varumärken, är ett bättre tillvägagångssätt än differentiering.
Fler event