Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är i själva verket låga, och de flesta företagsledningar saknar budgetar och nyckeltal för långsiktigt varumärkesarbete.

Om dagens webinar

På EFFDay presenterade Niklas Bondesson delar av den helt nya rapporten ”Varumärkesbyggande i obalans” en rapport om svenska företagsledningars syn på marknadsföring som bygger starka varumärken och lönsam tillväxt. Nu har du möjlighet att få höra mer om resultatet av rapporten när vi gästas av Niklas Bondesson och Dan Landin.

Detta webinar är via Zoom tisdag 26/10 kl 09:00-10:00 och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Ur rapporten

Åtta av tio företagsledare anser att varumärke är viktigt och driver affären, man ser främst att det behövs för att:

  • Attrahera och behålla bra medarbetare (84%)
  • Skapa långsiktigt uthållig framgång (81%)
  • Lyckas med lanseringar av nya tjänster/produkter (81%)
  • Förbättra lönsamhet (78%)
  • Driva tillväxt (77%)

Föreläsare

ph.D. Niklas Bondesson

forskare i marknadsföring & strategisk rådgivare
Stockholms universitet & NoA Consulting

Dan Landin

strategichef och rådgivare
NoA Consulting
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn för Region Gotland. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event