Seminarier & Webinars

Arkiv

”Konsumentskyddets GDPR” införs inom kort i Sverige

Det nya konsumentskyddsdirektivet införs nu i Sverige. Regeringen har presenterat propositionen 2021/22:174, ett moderniserat konsumentskydd där nya lagändringar föreslås.

Så gör du en bra strategi

En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I detta webinar får du råd, tips och tankar om de sex egenskaper som utmärker en bra strategi utifrån både erfarenhet och forskning.

WFA-Spotlight: Designing the right production model for your organisation

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Hur säkerställer vi att vår annonsering leder till tillväxt?

Erik Modig går igenom när det är som mest gynnsamt att göra långsiktiga investeringar och hur man planerar och följer upp investeringar för att säkerställa att budgeten faktiskt skapar tillväxt.

WFA-Spotlight: Preparing for digital media’s privacy-first future | Episode 4

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Känslor i reklam – lönsamt för varumärket!

I all form av kommunikation är känslor avgörande för hur budskap når fram och in. Välkommen till ett webinar där vi tittar närmare på hur man använder betendeekonomi och forskning för att skapa…

Google: How to create ads that people want to watch

Creativity is the largest single factor in driving marketing effectiveness – by some measures more than triple the role of brand and double the role of reach. Getting your creative right is important…

Google: Customer first privacy – why and how?

People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Google: Ett hållbart reklam-ekosystem

Genom att finansiera nyheter, underhållning och annat innehåll och göra den tillgängliga för alla - oavsett bakgrund, ekonomi, ras och annat - spelar reklam en viktig roll i vår demokrati. “Ingen ska lämnas…

WFA-Spotlight: Navigating global media demand and pricing – 2022, 2023 & beyond

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-Spotlight: The Media Shift – Anticipating the Media World of Tomorrow

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Morgondagens klimatkommunikation: hur gör man?

Vilken kunskap har egentligen konsumenter kring olika klimatbegrepp och vilka ramar kommer finnas för hur företag i framtiden ska kommunicera sitt klimatarbete? Här presenteras fakta om konsumenternas bild, och erfarna kommunikatörer delar lärdomar…

WFA-webinar: Sustainable storytelling – what are you scared of?

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Shift – A Marketing Re-think

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar Spotlight: Reversing the decline in advertising effectiveness

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Diversity & Representation – Ensuring Media & Advertising Supports Inclusion

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA-webinar: Marketing in the Metaverse

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Dataetik: landskapet & lagarna marknadsförare bör ha koll på

Vilka lagar behöver du som marknadsförare ha koll på – idag och imorgon? Här presenteras på ett enkelt och överskådligt sätt hur ”landskapet” ser ut, vilka parter som är med och vilka lagar…