Verksamhetsberättelse 2023

Ett stort fokus under 2023 har varit att paketera och förtydliga vårt kunskapserbjudande. Vi har allt från faktabaserade artiklar, inspirerande webinar, e-learning för självstudier, individuella utbildningar, företagsutbildningar samt certifieringar av Sveriges Annonsörer standards…
Verksamhetsberättelse 2023

Senaste nytt

Verksamhetsberättelse 2023

Ett stort fokus under 2023 har varit att paketera och förtydliga vårt kunskapserbjudande. Vi har allt från faktabaserade artiklar, inspirerande webinar, e-learning för självstudier, individuella utbildningar, företagsutbildningar samt certifieringar av Sveriges Annonsörer standards…

Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…
Fler Aktuellt

Hur gör vi nu då?

Corona-pandemin påverkar oss alla. Det är svårt att veta hur man ska hantera både problemen för stunden och på längre sikt. Kommunikation i oroliga tider är viktigare än någonsin”, konstaterar Hampus Knutsson, seniorkonsult…

”Generellt sett tror jag att mottagligheten för reklam inte riktigt finns just nu”

Hanna Riberdahl intervjuas i Resumé om hur Coronavirusets spridning ställer svenska företag inför många utmaningar.

Under coronatider – seminarium blir webinar

För att hjälpa till med att förhindra vidare spridning av coronaviruset har Sveriges Annonsörer beslutat att under de kommande veckorna minimera antalet externa besökare på kontoret och inte ha några seminarier eller andra…

Coronavirus och besök hos oss

Med tanke på eventuell smittspridning av coronaviruset ber vi dig som varit i något av nedanstående länder eller har närstående som varit i något av dessa länder att inte, för närvarande, medverka på…

Ladda ner vår app!

Sveriges Annonsörers app är en kanal för medlemmar att ta del av insikter, inspiration och kunskap i. I appen kan du som medlem läsa Marknadsinsikter av Carin Fredlund och även läsa om och…

Bästa YouTube-kampanjerna ska koras – dags att nominera till tävlingen YouTube Works

Nu är Effektinitiativet igång på allvar

Nu är Effektinitiativet igång på allvar. Äntligen var det dags att starta igång Effektinitiativet på allvar med vårt allra första möte med Effektkommittéen.

Nu lanserar vi vår Android-app

Nu lanserar vi vår Android-app. Appen är en ny kanal för dig som medlem att ta del av inspiration och kunskap från oss. Till att börja med finns appen att ladda ner för…

Sveriges Annonsörer ny stödjande medlem till IMM

Sveriges Annonsörer ny stödjande medlem till IMM. - För oss är det naturligt att stödja IMM då korruption är ett hot inte bara mot reklambranschen utan hela samhällsstrukturen. Ett medlemskap gör det lättare…

2019 – vd Hanna Riberdahl summerar ett händelserikt år

2019 – vd Hanna Riberdahl summerar ett händelserikt år. Det är inte lätt att sammanfatta ett helt år. Tur att jag ”bara” behöver sammanfatta en del av året då det var i april…

Placeringen av reklammarkeringen avgörande i ”Kissie-målet”

Elever hjälper Friends att stoppa mobbning – här är vinnarna i Media Genier

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2019

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2019. 28 november korades årets effektivaste kommunikationsinsatser i Stockholms stadshus när 100-wattaren avgjordes för 30:e gången

Renée Nyberg och hemlig artist gör 30:e upplagan av 100-wattaren så mycket bättre!

Renée Nyberg och hemlig artist gör 30:e upplagan av 100-wattaren så mycket bättre! Den 28 november går årets 100-wattsgala av stapeln på Stockholms stadshus. Nu står det klart att det blir Renée Nyberg…

Kantar Sifo förvärvar KIA-index och Poddindex av Sveriges Annonsörer

Sveriges effektivaste kommunikation – här är alla nominerade i 100-wattaren

Sveriges effektivaste kommunikation – här är alla nominerade i 100-wattaren

Ny internationell standard gör det lättare att jämföra poddar

Sveriges Annonsörer och TV4 driver på för bättre mätstandarder för medieköpare