Corona-pandemin påverkar oss alla. Det är svårt att veta hur man ska hantera både problemen för stunden och på längre sikt. Aldrig är kommunikationen så viktig som nu. Men det gäller också att anpassa den till situationen.

Större delen av landet och näringslivet stängs ner allt mer. De som kan, jobbar hemifrån och kontoren står tomma. Situationen kan kännas både skrämmande och hopplös. Men samtidigt som man just nu måste vidta åtgärder för att få smittan att sprida sig så långsamt som möjligt, måste man också försöka hålla företag vid liv och förbereda sig för att få hjulen att rulla igen, så snart det går.

”Just nu är det kanske viktigare än någonsin att jobba med marknadsföring eller kommunikation, eftersom varje lyckad insats kan göra stor skillnad och minsta misstag kan vara ödesdigert, eller till och med samhällsfarligt. Kommunikation i oroliga tider är viktigare än någonsin”, konstaterar Hampus Knutsson, seniorkonsult på Prime och specialiserad på krishantering.

Läs hela Carin Fredlunds intervju med Hampus Knutsson i Marknadsinsikter.

Relaterade artiklar

Influencer-profiler tar ställning mot orealistiska skönhetsideal – slutar retuschera

Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets. Syftet är att minska de negativa effekterna av…

Fame-kampanjer är ett vinnande koncept: det visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. I en delrapport presenterades insikter som pekade på att kreativitet har flera positiva effekter på kampanjer. Nu…

”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.

Branschen går samman – nu lanseras GARM Nordic 

För första gången går annonsörer, intresseorganisationer, medieföretag och representanter från de största digitala plattformarna i Norden samman i en kraftsamling mot skadligt och hatiskt innehåll och tryggare annonsköp på digitala plattformar. Sverige är först…
Fler artiklar