Den 28 november går årets 100-wattsgala av stapeln på Stockholms stadshus. Nu står det klart att det blir Renée Nyberg som för tredje gången kommer leda galan. Gästartisten blir en av deltagarna i årets jubileumsprogram av ”Så mycket bättre”.

100-wattaren som i år arrangeras för 30:e gången är kommunikationstävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Tävlingen arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Den 28 november går årets prisutdelning av stapeln på Stockholms stadshus och kommer då att ledas av TV4:s välkända programledare Renée Nyberg.

Förutom att Sveriges effektivaste reklam ska koras under kvällen kommer det även bjudas på mat och underhållning i toppklass. Gästartisten blir en av artisterna från aktuella tv-programmet ”Så mycket bättre”.

– Renée Nyberg är ett programledarproffs, och med en av våra mest folkkära artister som kvällens gästartist kommer detta bli en riktig festkväll. Vi ser fram emot en kväll med många glada vinnare på plats, säger Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer.

Biljetter till årets prisutdelning finns att köpa på 100wattaren.se.

För pressackreditering till galan den 28 november, vänligen kontakta:
Ulrika Strallhofer, Eventansvarig, [email protected], 070- 350 22 81.

Foto på Renée Nyberg: Pär Bäckstrand/TV4

Om 100-wattaren

100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och startade redan 1990. Läs mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…
Fler artiklar