Den 28 november går årets 100-wattsgala av stapeln på Stockholms stadshus. Nu står det klart att det blir Renée Nyberg som för tredje gången kommer leda galan. Gästartisten blir en av deltagarna i årets jubileumsprogram av ”Så mycket bättre”.

100-wattaren som i år arrangeras för 30:e gången är kommunikationstävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Tävlingen arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Den 28 november går årets prisutdelning av stapeln på Stockholms stadshus och kommer då att ledas av TV4:s välkända programledare Renée Nyberg.

Förutom att Sveriges effektivaste reklam ska koras under kvällen kommer det även bjudas på mat och underhållning i toppklass. Gästartisten blir en av artisterna från aktuella tv-programmet ”Så mycket bättre”.

– Renée Nyberg är ett programledarproffs, och med en av våra mest folkkära artister som kvällens gästartist kommer detta bli en riktig festkväll. Vi ser fram emot en kväll med många glada vinnare på plats, säger Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer.

Biljetter till årets prisutdelning finns att köpa på 100wattaren.se.

För pressackreditering till galan den 28 november, vänligen kontakta:
Ulrika Strallhofer, Eventansvarig, [email protected], 070- 350 22 81.

Foto på Renée Nyberg: Pär Bäckstrand/TV4

Om 100-wattaren

100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och startade redan 1990. Läs mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

Sveriges Annonsörer 100 år – hur allting började

Vi befinner oss i Sverige under mellankrigstiden. Regeringen har precis givit Radiotjänst monopol på alla radiosändningar i landet. Samtidigt ökar filmintresset hos gemene man. Ljudfilmen ska snart slå igenom och inleda det glada…

Sommarläsning! Facit från Cannes: kreativitet, långsiktighet, fokus och mångfald ger resultat

Det är förstås inte förvånande att kreativiteten var i centrum under Cannes Lions. Många av seminarierna pekade också tydligt på affärsresultaten av högkreativ reklam. För det handlar ju om att skapa effekt, underströk…

Träffa oss i Almedalen!

Almedalsveckan närmar sig med stormsteg! Sveriges Annonsörer är på plats under hela veckan för att prata om marknad- och kommunikationsbranschens viktigaste frågor.

Lansering av globalt ramverk för att mäta medias koldioxidutsläpp samt en guide för hållbara medieköp

Igår lanserades Global Media Sustainability Framework som är en global branschstandard för att få jämförbara mätningar av utsläpp av växthusgaser (GHG) från digital, tv, tryck, ljud, utomhus och bioreklam.
Fler artiklar