Den 28 november går årets 100-wattsgala av stapeln på Stockholms stadshus. Nu står det klart att det blir Renée Nyberg som för tredje gången kommer leda galan. Gästartisten blir en av deltagarna i årets jubileumsprogram av ”Så mycket bättre”.

100-wattaren som i år arrangeras för 30:e gången är kommunikationstävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Tävlingen arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Den 28 november går årets prisutdelning av stapeln på Stockholms stadshus och kommer då att ledas av TV4:s välkända programledare Renée Nyberg.

Förutom att Sveriges effektivaste reklam ska koras under kvällen kommer det även bjudas på mat och underhållning i toppklass. Gästartisten blir en av artisterna från aktuella tv-programmet ”Så mycket bättre”.

– Renée Nyberg är ett programledarproffs, och med en av våra mest folkkära artister som kvällens gästartist kommer detta bli en riktig festkväll. Vi ser fram emot en kväll med många glada vinnare på plats, säger Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer.

Biljetter till årets prisutdelning finns att köpa på 100wattaren.se.

För pressackreditering till galan den 28 november, vänligen kontakta:
Ulrika Strallhofer, Eventansvarig, [email protected], 070- 350 22 81.

Foto på Renée Nyberg: Pär Bäckstrand/TV4

Om 100-wattaren

100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och startade redan 1990. Läs mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

100-wattaren 2022 – här är alla nominerade

I år har 64 bidrag lyckats ta sig igenom juryns nålsöga och nominerats i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.  100-wattaren belönar kommunikationsinsatser som skapar påvisbart affärsvärde genom att påverka…

Influencer-profiler tar ställning mot orealistiska skönhetsideal – slutar retuschera

Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets. Syftet är att minska de negativa effekterna av…

Fame-kampanjer är ett vinnande koncept: det visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. I en delrapport presenterades insikter som pekade på att kreativitet har flera positiva effekter på kampanjer. Nu…

”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.
Fler artiklar