Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…
Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Senaste nytt

Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…
Fler Aktuellt

Svarta listan uppdaterad – undvik de här sajterna!

Sveriges effektivaste kommunikation – här är alla nominerade i 100-wattaren

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”. Tobias Karlsson, marknadschef på Max och juryordförande i 100-wattaren kategori Internationellt berättar i helgintervjun om juryarbetet och vad som krävs av framtidens kommunikation. 

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”. I fjol vann hon 75watt med Foundation 500. I år är hon ordförande i kategorin Ideellt i 100-wattaren.

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör. ”Svenskarna och internet” är en av Sveriges största individundersökningar om internetanvändning där 3000 svenskar tillfrågas om sina internetvanor.

The goalkeeper penalty paradox

The goalkeeper penalty paradox. Vad är viktigast för dig som marknadsförare: att lyckas, eller att inte riskera att misslyckas?

Här är juryn för 100-fattaren

”Lite ont i magen ska man ha”

”Lite ont i magen ska man ha”. Alternativa fakta. Chokladboll för vänsterhänta. Variant av Aladdinasken. Delicato har överraskat, tänkt i nya banor– och rönt stora framgångar.

Högt tryck på bidragsinlämningen till 100-wattaren

Media Genier igång – Barnens uppdrag: lösa klimatutmaningen

Anders Ericson slutar som VD för Sveriges Annonsörer

Samsungs marknadsdirektör om hur man lyckas med långsiktighet i sin kommunikation

Samsungs marknadsdirektör om hur man lyckas med långsiktighet i sin kommunikation

Medlem i fokus: Mio siktar på att bli störst på möbler år 2022 – så ska de lyckas

Medlem i fokus: Mio siktar på att bli störst på möbler år 2022 – så ska de lyckas

Globala annonsörer planerar ökade investeringar på influencer-marknadsföring

Erik Modig kliver in i Expertteam Mediekvalité

100-wattaren öppen för bidrag – här är årets jury

Occasion ska maxa 100-wattaren

Fler negativa till politisk reklam