Idag öppnar bidragsinlämningen till 100-wattaren 2023 – välkommen att tävla med din kommunikation som gett effekt!

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2023, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…
Idag öppnar bidragsinlämningen till 100-wattaren 2023 – välkommen att tävla med din kommunikation som gett effekt!

Senaste nytt

Idag öppnar bidragsinlämningen till 100-wattaren 2023 – välkommen att tävla med din kommunikation som gett effekt!

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2023, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Lagom mix skapar bäst effekt: visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consultings genomför varje år en studie för att hitta gemensamma nämnare hos kampanjer som har skapat bäst effekt i Sverige och som visat detta genom att tävla i 100-wattaren.…

Vill du engagera dig i något av våra branschinitiativ?  

Vi öppnar nu upp för fler medlemmar att engagera sig i något av våra branschinitiativ inom Sveriges Annonsörer. Läs mer om initiativen, vad vi jobbar med och vem du ska kontakta om du…

Nu börjar Digital Services Act att gälla för de största plattformarna – ger användare bättre trygghet och transparens 

Från och med nu måste sjutton mycket stora plattformar som Facebook, Linkedin, Google Play, Youtube, med flera samt de två större sökmotorerna Bing och Google search uppfylla sina skyldigheter enligt DSA – Digital…

Lättare att överföra personuppgifter till USA efter nytt beslut om Adekvat skyddsnivå från EU-kommissionen 

Den 10 juli i år fattade EU-kommissionen ett nytt beslut om adekvat skyddsnivå för USA. Beslutet innebär att överföringar av personuppgifter till organisationer i USA som ingår i ”EU-US Data Privacy Framework” nu…
Fler Aktuellt

Världens bästa marknadsföringsböcker har en sak gemensamt

Världens bästa marknadsföringsböcker har en sak gemensamt

Remissyttrande över Betänkandet reklamlandskap i förändring (Fi2018/00132/KO)

Remissyttrande över Betänkandet reklamlandskap i förändring (Fi2018/00132/KO)

Varannan svensk negativ till reklam

Lista: Nöjesparkerna med starkast varumärke

Nytt expertteam ska verka för ett mer transparent mediesverige

Näringslivets uppdaterade Rekommendationer för alkoholreklam

Stockholms stad tog beslut om etiska riktlinjer för utomhusreklam

Nya digitala experter till Sveriges Annonsörer

Global allians lanserar guide mot könsdiskriminerande reklam

Marknadschefernas syn på Facebook efter skandalen

Sätt människan före datan!

Så styr hon ”Grönan” in i framtiden – satsar på kärlek och digitala kanaler

Så styr hon ”Grönan” in i framtiden – satsar på kärlek och digitala kanaler

Sveriges Annonsörer prisas internationellt för kampanjen ”Reklam – inte bara störande”

Fyra av tio kommer sannolikt att använda sig av sina GDPR-rättigheter

Undersökning: Branscherna som gör trovärdigast reklam – utbildning och forskning i topp – spel i botten

Undersökning: Branscherna som gör trovärdigast reklam - utbildning och forskning i topp – spel i botten. Utbildnings/forskningsbranchen gör trovärdigast reklam, visar en undersökning från Novus.

Undersökning: Branscherna som gör trovärdigast reklam – utbildning och forskning i topp – spel i botten

”Vi ska vara den virtuella extra familjemedlemmen”

”Vi ska vara den virtuella extra familjemedlemmen”

Berghsstudenternas idé blir verklighet – 100-wattaren får specialkategori för att uppmärksamma ansvarsfull och inkluderande reklam