Gry Forssell leder årets 100-wattsgala!

Den 2 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för tredje gången…
Gry Forssell leder årets 100-wattsgala!

Senaste nytt

Gry Forssell leder årets 100-wattsgala!

Den 2 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för tredje gången…

5 frågor till vår nya jurist Jakob Rönnerbäck

Den 9 januari förstärktes vår marknadsjuridiska rådgivning med Jakob Rönnerbäck. Jakob kommer senast från Stiftelsen Reklamombudsmannen. Vi lät honom svara på 5 frågor för att lära känna honom lite bättre.

Löfbergs skapar bättre effekt för att nå affärsmål med Campus Marketing Online

"Jag tycker det är viktigt att skapa gemensamma bilder, språk, förståelse och prioriteringar i vårt jobb på marknadsavdelningen men också hur vi skapar bättre förståelse internt för vårt jobb mot övrig organisation".

100-wattaren 2022 – här är alla nominerade

I år har 64 bidrag lyckats ta sig igenom juryns nålsöga och nominerats i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.  100-wattaren belönar kommunikationsinsatser som skapar påvisbart affärsvärde genom att påverka…

Influencer-profiler tar ställning mot orealistiska skönhetsideal – slutar retuschera

Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets. Syftet är att minska de negativa effekterna av…
Fler Aktuellt

Svenska konsumenter: Viktigt att varumärken tar miljöansvar

Pressinbjudan till årets stora inspirationsdag – AdDay

Sveriges Annonsörer om ”En omreglerad spelmarknad”

Sveriges Annonsörer lanserar ”Feeler” – världens första känslostyrda reklamapp

Facebook-skandalen sammanfattad

Facebook-skandalen sammanfattad

Att vara sig själv närmast

Att vara sig själv närmast

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska. Efter mer än 17 år på Löfbergs brinner glöden för varumärket än för marknadschefen Lena Rodin. Blicken är inställd på framtiden

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

”Man ska välja oss av irrationella skäl”

”Man ska välja oss av irrationella skäl". Delicato är ett 70-årigt företag som är mer virilt än någonsin tidigare. Bakom framgångarna står marknadschefen Sofia Brandberg, ett tajt team och en kompass. 

Att mäta marknadsföringens värde

Att mäta marknadsföringens värde. Så här i årets slutskede brukar de flesta verksamheter göra bokslut och stämma av vad som åstadkommits under året

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka

Lindt, Marabou och Anthon Berg populäraste chokladmärkena inför Alla Hjärtans Dag

Lindt, Marabou och Anthon Berg populäraste chokladmärkena inför Alla Hjärtans Dag

Utan reklam stannar Sverige – 10 argument för reklam

Utan reklam stannar Sverige – 10 argument för reklam