Är du vår nya jurist?

Sveriges Annonsörer söker en jurist med specialisering på marknadsförings- och immaterialrätt Skulle du vara intresserad av att arbeta med att tillsammans med oss i organisationen att skapa en ansvarsfull marknadsföring som ger effekt…
Är du vår nya jurist?

Senaste nytt

Är du vår nya jurist?

Sveriges Annonsörer söker en jurist med specialisering på marknadsförings- och immaterialrätt Skulle du vara intresserad av att arbeta med att tillsammans med oss i organisationen att skapa en ansvarsfull marknadsföring som ger effekt…

Effektsystemet till Handelshögskolan

Nu blir ”Effektsystemet” en del av undervisningen vid Handelshögskolan i Stockholm. Erik Modig, forskare och ansvarig för grundutbildningen i marknadsföring, ser standarden som ett viktigt komplement till den ordinarie kurslitteraturen.

Poddindex – Årsrapport 2021

Poddar är ett snabbt växande medie. När även intresset för investering i mediet växer, ökar också frågeställningarna från annonsörer och mediebyråer.

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2021

Under torsdagskvällen den 21 april korades vinnarna i 100-wattaren 2021 i Stockholms stadshus. Mest prisade annonsören blev McDonald´s medan byrån som vann flest watt blev NORD DDB Stockholm.

Sveriges Annonsörer vinner internationell utmärkelse för ”Effektsystemet”

Awards, som hålls årligen av den globala organisationen World Federation of Advertisers (WFA). Effektsystemet togs fram av Sveriges Annonsörer och ”Effektinitiativet” under 2021 för att ge branschen gemensamma riktlinjer för hur nyttan och…
Fler Aktuellt

Att vara sig själv närmast

Att vara sig själv närmast

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska. Efter mer än 17 år på Löfbergs brinner glöden för varumärket än för marknadschefen Lena Rodin. Blicken är inställd på framtiden

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

”Man ska välja oss av irrationella skäl”

”Man ska välja oss av irrationella skäl". Delicato är ett 70-årigt företag som är mer virilt än någonsin tidigare. Bakom framgångarna står marknadschefen Sofia Brandberg, ett tajt team och en kompass. 

Att mäta marknadsföringens värde

Att mäta marknadsföringens värde. Så här i årets slutskede brukar de flesta verksamheter göra bokslut och stämma av vad som åstadkommits under året

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka

Lindt, Marabou och Anthon Berg populäraste chokladmärkena inför Alla Hjärtans Dag

Lindt, Marabou och Anthon Berg populäraste chokladmärkena inför Alla Hjärtans Dag

Utan reklam stannar Sverige – 10 argument för reklam

Utan reklam stannar Sverige – 10 argument för reklam