Med anledning av de följdeffekter som en del av våra medlemmar tyvärr kan komma att drabbas av i den rådande Corona-situationen utökar Sveriges Annonsörer sin juridiska rådgivningstjänst.

Genom ett samarbete med Advokatfirman Fylgia kan Sveriges Annonsörers medlemmar erhålla mycket förmånlig rådgivning avseende frågor som rör krediter, betalningsdröjsmål, obeståndsfrågor, inställda betalningar och konkursfrågor.

– Tråkigt nog kan dessa frågor bli en följd av den rådande situation vi nu befinner oss i. Ingen vet i dagsläget var detta ska sluta. Det är därför viktigt att stötta våra medlemmar även i dessa frågor, säger Sveriges Annonsörers VD Hanna Riberdahl.

Vid frågor kring dessa rättsområden uppmanas medlemmarna att kontakta någon av våra jurister Niklas Briselius, 0733 77 08 39 [email protected] eller Tobias Eltell 0766 29 12 90 [email protected] som därefter anvisar vidare till involverade advokater på Fylgia.

Stockholm den 30 mars 2020

Relaterade artiklar

Blomstrande svensk ekonomi under kreativ revolution

Det är 1950-talet i Sverige. Och trots det Kalla Kriget fortsätter svensk ekonomi att blomstra. I världen sker samtidigt en stor teknikutveckling som påverkar allt från kommunikation till konsumtion. 1951 lanseras exempelvis det…

Nu uppdateras ICC:s marknadsföringskod 

I dag den 19 september lanserar ICC den senaste utgåvan av ICC:s regler för reklam och marknadskommunikation som är näringslivets egna regelverk för etisk marknadsföring. Med uppdateringen följer ett stort antal nyheter som…

100-wattaren 2024 söker kommunikation som gett effekt – nu öppnar tävlingen

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2024, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Humor och premiumkänsla ger bäst effekt – visar ny rapport

Kreativ kommunikation driver effekt, men vilken typ av kreativt innehåll fungerar egentligen bäst? Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Nu presenteras Kommunikation som…
Fler artiklar