Med anledning av de följdeffekter som en del av våra medlemmar tyvärr kan komma att drabbas av i den rådande Corona-situationen utökar Sveriges Annonsörer sin juridiska rådgivningstjänst.

Genom ett samarbete med Advokatfirman Fylgia kan Sveriges Annonsörers medlemmar erhålla mycket förmånlig rådgivning avseende frågor som rör krediter, betalningsdröjsmål, obeståndsfrågor, inställda betalningar och konkursfrågor.

– Tråkigt nog kan dessa frågor bli en följd av den rådande situation vi nu befinner oss i. Ingen vet i dagsläget var detta ska sluta. Det är därför viktigt att stötta våra medlemmar även i dessa frågor, säger Sveriges Annonsörers VD Hanna Riberdahl.

Vid frågor kring dessa rättsområden uppmanas medlemmarna att kontakta någon av våra jurister Niklas Briselius, 0733 77 08 39 [email protected] eller Tobias Eltell 0766 29 12 90 [email protected] som därefter anvisar vidare till involverade advokater på Fylgia.

Stockholm den 30 mars 2020

Relaterade artiklar

Influencer-profiler tar ställning mot orealistiska skönhetsideal – slutar retuschera

Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets. Syftet är att minska de negativa effekterna av…

Fame-kampanjer är ett vinnande koncept: det visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. I en delrapport presenterades insikter som pekade på att kreativitet har flera positiva effekter på kampanjer. Nu…

”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.

Branschen går samman – nu lanseras GARM Nordic 

För första gången går annonsörer, intresseorganisationer, medieföretag och representanter från de största digitala plattformarna i Norden samman i en kraftsamling mot skadligt och hatiskt innehåll och tryggare annonsköp på digitala plattformar. Sverige är först…
Fler artiklar