Corona-pandemin väcker oro och frågor och skapar behov av akuta åtgärder som får stor påverkan på individer, företag och samhälle. Samtidigt vet vi att marknadsföring behöver få finnas – även under en kris. Men hur ska marknadschefer agera och hantera de stora och helt unika utmaningar som finns i stunden och samtidigt kunna tänka långsiktigt?

Vi vet att ni är många medlemmar som sliter med dessa frågor just nu – kostnadsbesparingar, budgetändringar, budskapsändringar osv. Därför öppnar vi nu en CMO stödlinje för er där delar av vår styrelse finns redo att hjälpa till och fungera som bollplank i de utmaningar du brottas med. Det kan både handla om hur du ska hantera din marknadsföring just nu och hur du ska tänka kring (och argumentera för) marknadsföringen framåt. Självklart behandlas dina frågor med full sekretess.

Klicka på länken nedan för att se information om varje styrelsemedlems expertis och hitta kontaktuppgifter. Du är mer än välkommen att kontakta vem du vill på listan.

Vi finns här för dig!

Här hittar du alla kontaktuppgifter.

Relaterade artiklar

Sveriges Annonsörer vinner internationellt pris på WFA President Award för Campus Marketing

Sveriges Annonsörer har återigen fått internationell erkännande genom att vinna det prestigefyllda WFA President Award för sitt banbrytande kunskapsprogram, Campus Marketing. Prisutdelningen ägde rum igår kväll och lyfter fram det betydande arbete som…

Siffrorna som visar att reklam är lönsamt

141 varumärken i 14 kategorier. Drygt 20 miljarder kronor i mediainvesteringar över tre år. 10 olika huvudmedier. 5 olika konsultgrupper. Det är svårt att inte bli imponerad av dataunderlaget som ligger till grund…

Välkommen på vårt årsmöte den 22 maj

Sveriges Annonsörer kallar till årsmöte. Missa inte möjligheten att som medlem göra din röst hörd. Årsmötet är exklusivt för dig som medlem i Sveriges Annonsörer.

Green Claims direktivet – uppdatering från lagstiftningsprocessen

Vi har tidigare rapporterat om den föreslagna nya EU-lagen – Green claims direktivet. Eftersom det snarare är regel än undantag att ett ursprungligt förslag ändras innan det klubbas igenom som slutgiltigt tar denna…
Fler artiklar