Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…
Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Senaste nytt

Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…

Nu är höstens utbildningskalender här

Nu är höstens utbildningskalender uppdaterad. Fylld med nio intressanta kurser och ett program i varumärkesstrategi ledda av några av branschens bästa specialister.

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…
Fler Aktuellt

Sveriges Annonsörer utökar rådgivning med anledning av Corona.

Genom ett samarbete med Advokatfirman Fylgia erhåller medlemmar mycket förmånlig rådgivning avseende frågor som rör krediter, betalningsdröjsmål, obeståndsfrågor, inställda betalningar och konkursfrågor.

Nyhet! Poddinar – tre CMOs samtalar om marknadsföring i coronakrisen

Michael Grimborg – Synsam, Stina Liljekvist – Skandia och Karl-Oskar Tjernström – Samsung delar i vårt första poddinar med sig av sina utmaningar och tankar.

Nu öppnar vi stödlinje för dig som är CMO

Corona-pandemin påverkar oss alla. Den ställer många frågor och skapar behov av akuta åtgärder som kan få stor påverkan. Samtidigt vet vi att marknadsföring behöver finnas även under kris, men mer fokuserat på…

Hur gör vi nu då?

Corona-pandemin påverkar oss alla. Det är svårt att veta hur man ska hantera både problemen för stunden och på längre sikt. Kommunikation i oroliga tider är viktigare än någonsin”, konstaterar Hampus Knutsson, seniorkonsult…

”Generellt sett tror jag att mottagligheten för reklam inte riktigt finns just nu”

Hanna Riberdahl intervjuas i Resumé om hur Coronavirusets spridning ställer svenska företag inför många utmaningar.

Under coronatider – seminarium blir webinar

För att hjälpa till med att förhindra vidare spridning av coronaviruset har Sveriges Annonsörer beslutat att under de kommande veckorna minimera antalet externa besökare på kontoret och inte ha några seminarier eller andra…

Coronavirus och besök hos oss

Med tanke på eventuell smittspridning av coronaviruset ber vi dig som varit i något av nedanstående länder eller har närstående som varit i något av dessa länder att inte, för närvarande, medverka på…

Ladda ner vår app!

Sveriges Annonsörers app är en kanal för medlemmar att ta del av insikter, inspiration och kunskap i. I appen kan du som medlem läsa Marknadsinsikter av Carin Fredlund och även läsa om och…

Bästa YouTube-kampanjerna ska koras – dags att nominera till tävlingen YouTube Works

Nu är Effektinitiativet igång på allvar

Nu är Effektinitiativet igång på allvar. Äntligen var det dags att starta igång Effektinitiativet på allvar med vårt allra första möte med Effektkommittéen.

Nu lanserar vi vår Android-app

Nu lanserar vi vår Android-app. Appen är en ny kanal för dig som medlem att ta del av inspiration och kunskap från oss. Till att börja med finns appen att ladda ner för…

Sveriges Annonsörer ny stödjande medlem till IMM

Sveriges Annonsörer ny stödjande medlem till IMM. - För oss är det naturligt att stödja IMM då korruption är ett hot inte bara mot reklambranschen utan hela samhällsstrukturen. Ett medlemskap gör det lättare…

2019 – vd Hanna Riberdahl summerar ett händelserikt år

2019 – vd Hanna Riberdahl summerar ett händelserikt år. Det är inte lätt att sammanfatta ett helt år. Tur att jag ”bara” behöver sammanfatta en del av året då det var i april…

Placeringen av reklammarkeringen avgörande i ”Kissie-målet”

Elever hjälper Friends att stoppa mobbning – här är vinnarna i Media Genier

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2019

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2019. 28 november korades årets effektivaste kommunikationsinsatser i Stockholms stadshus när 100-wattaren avgjordes för 30:e gången

Renée Nyberg och hemlig artist gör 30:e upplagan av 100-wattaren så mycket bättre!

Renée Nyberg och hemlig artist gör 30:e upplagan av 100-wattaren så mycket bättre! Den 28 november går årets 100-wattsgala av stapeln på Stockholms stadshus. Nu står det klart att det blir Renée Nyberg…

Kantar Sifo förvärvar KIA-index och Poddindex av Sveriges Annonsörer