Utvecklas via Campus – vår utbildningsplattform

Program och mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, konsumentbeteende, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Läs mer och boka plats

Välkommen till Sveriges Annonsörer

Tillsammans för ansvarsfull marknadsföring som skapar framgångsrika företag​ och verksamheter.

Bli medlem

Inspireras och utvecklas

Adform: trender och utfasning av tredjepartscookies
Se alla aktiviteter
Nyheter och kunskap

Effektsystemet till Handelshögskolan

Nu blir ”Effektsystemet” en del av undervisningen vid Handelshögskolan i Stockholm. Erik Modig, forskare och ansvarig för grundutbildningen i marknadsföring, ser standarden som ett viktigt komplement till den ordinarie kurslitteraturen.

Månadens case: Jula

Jula gick från att bara fokusera på priset till att också bygga varumärke med emotionella argument. Ett beslut som fick så goda effekter att Jula nu belönats med 100-wattare för Långsiktig varumärkesvård.

Så bidrar kreativitet till ökad ROI

Det går inte att komma ifrån att den kreativa nivån spelar stor roll för vilka effekter reklamen kan ge. Både på lång och kort sikt. Riktigt bra, kreativ reklam kan ge så mycket…

Stärk varumärkeskapitalet inför framtiden

När Nielsen studerat globala marknadsförares facit för 2021 och planer för 2022, konstaterar man att det aldrig har varit viktigare att öka varumärkeskännedomen och ligga top-of-mind hos konsumenterna.

Så kan konvertering öka från varumärkesannonsering för FMCG

Orkla, Schibsteds och Matspar har tillsammans testat och utvecklat metoder för att leda digital marknadsföring av dagligvaror till konvertering i digitala butiker.

“Konsumentskyddets GDPR” införs inom kort i Sverige

Det nya konsumentskyddsdirektivet införs nu i Sverige. Regeringen har presenterat propositionen 2021/22:174, ett moderniserat konsumentskydd där nya lagändringar föreslås. Förslagen innebär en modernisering och anpassning till den ökande digitaliseringen. Lagändringarna föreslås att träda…
Se fler nyheter

Campus – våra mikrokurser & program

Efter tät dialog med medlemmar skapade vi plattformen Campus med lärarledda program och Campus Online med mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, konsumentbeteende, marknadsstrategi, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Välkommen till vårt Campus
Läs mer och boka plats
Branchinitiativ

Forma framtidens marknadsföring

För att stötta branschen och skapa bättre förutsättningar för att skapa marknadsföring som ger effekt driver Sveriges Annonsörer tre branschinitiativ: Effekt, Cross Media Measurement och Transparens, Etik & Ansvar. Dessutom ger vår roll som intresseorganisation oss en unik möjlighet att påverka, då vi alltid står på våra medlemmars sida.

Verktyg för medlemmar

Inspireras och utvecklas

Kommande utbildningar och aktiviteter..
Adform: trender och utfasning av tredjepartscookies
Se alla aktiviteter

Kunskap, guider och nätverkande 24/7

Ta del av seminarier, nätverksträffar och utbildningar. Som medlem får du dessutom verktyg, mallar och guider som hjälper dig i ditt dagliga arbete.

Allt tillgängligt i mobilen – var som helst, när som helst.
Bli medlem
Referenser

Sagt om oss

” Tack vare era seminarium känner jag mig inspirerad och klokare, så stort tack! Intressanta ämnen och duktiga föreläsare med massor av konkreta råd och tips. Älskar att ni har så bra kundcase, ni lyckas göra ganska tråkiga och jobbiga ämnen intressanta och förståeliga. “
– Medlem, om våra seminarium
” Mycket bra och effektivt remote-event. Bättre än live! Nu kan vi få större spridning, fler och bättre talare etc samt slipper slita på miljön med resande. “
– Sagt om EFFDay
” Som en större aktör i branschen vill vi supporta och driva initiativ som är bra för en sund miljö för alla marknadsförare. Att ha en central oberoende röst som Sveriges Annonsörer tycker vi är viktigt. Vill man ta del av kunskap och nätverka är Sveriges Annonsörer en given plats att vara på. “
– Michael Grimborg, CMO Synsam
” Inspirerande och insiktsfullt. Bra upplägg med mix av talare, studiopaneler och breakout sessions. Varierat, rappt och intressant. “
– Sagt om EFFDay
Bli medlem
Urval av våra medlemmar