Certifiera dig digitalt i Effektsystemet
– när det passar dig

Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt. Sveriges Annonsörers Effektsystem är en branschstandard som ska hjälpa våra medlemmar och deras partners att förstå hur deras marknadskommunikation fungerar genom att mäta rätt saker och på rätt sätt.

För att verkligen ska kunna öka effekten av marknadskommunikation är det viktigt att alla parter pratar samma språk och förstår grunderna i vad som skapar effekt och hur man mäter det – företagsledningar, marknadsförare, byråer, medier.

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Det finns många mediekanaler och plattformar att välja på när man köper sina annonsexponeringar. Alla kanaler har olika benämningar på vad som man kan planera och vad som faktiskt köps och levereras. Det skapar stor förvirring om vad man köper och vad som levereras. Beräknas annonsleveranser på personer, eller konton eller devices/appar och webbläsare?

För att skapa ordning och reda med tydliga gemensamma definitioner och standarder har Sveriges Annonsörer driver Cross Media Measurement-initiativet för att reda ut vad som köps och levereras i olika medier, kanaler och plattformar.

Vi erbjuder även företagscertifieringar, läs mer här

Certifiera dig inom digital marknadsjuridik

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter och det är inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet. För att reda ut vissa oklarheter och förtydliga vad som gäller dyker våra jurister bland annat ner i följande frågeställningar:

  • Var går gränsen mellan reklam och information?
  • Vem ska reklammarkera blogginlägg som visar sig vara reklam?
  • Vad måste vi tänka på när det gäller tävlingar i sociala medier?
  • Hur får vi åberopa tester och undersökningar i reklam?
  • Vad får vi göra vi med de personuppgifter vi samlar in?
  • Är det fritt att ”låna” bilder och illustrationer på nätet?
  • Vem äger rättigheterna till det som publiceras på Facebook och Instagram?

KOmmande aktiviteter

Kreativ frukost hos JCDecaux med POWER och Åkestam Holst

Inspireras av intressanta talare och case som har skapat kommunikation som fungerar. Tillsammans med JCDecaux bjuder vi på härlig frukost, massa inspiration och möjlighet att mingla med branschkollegor i JCDecaux fina lokaler mitt…

Medlemsforum: tema miljökommunikation

Tycker du också att det är utmanande att veta hur man kan använda miljöpåståenden? Vi bjuder in till ett samtal för att lyfta frågor och funderingar. Som medlem i Sveriges Annonsörer är du…

Så sätter och försvarar du din marknadsbudget

Online
För de flesta marknadsavdelningar är budgetprocessen en utmaning. Marknadsföringsbudgeten ifrågasätts ofta, och har man inte bra argument finns det risk att budgeten blir mindre än vad som krävs för att lyckas och nå de uppsatta…

Campus Marketing Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i höst! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Vill du veta vad som ingår i medlemskapet och hur teamet nyttjar det på bästa sätt?

Online
Passa på! Under 45 minuter går vår medlemsansvarig Anna Walestad igenom allt du behöver veta om medlemskapet i Sveriges Annonsörer.

Certifiering: Effektsystemet för Offentlig Sektor 13 november

Online
Effektcertifiering för dig som jobbar inom offentlig sektor. Som medlem i Sveriges Annonsörer ingår certifieringen i medlemskapet. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att…

Så får du högre medievärde inom programmatiska köp

Online
I detta webinar kommer ECI gå igenom hur du kan öka din effektivitet inom programmatiska medieköp. Du får värdefulla tips på viktiga faktorer att beakta vid programmatiska köp, allt för att säkerställa hög…

Certifiering 20 november: Effektsystemet 2.0

Online
Effektcertifiering för dig som inte redan är certifierad. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.

Certifiering Marknadsföringsjuridik: Allmän marknadsföringsjuridik

Online
Marknadsjuridisk utbildning. Dessa två utbildningstillfällen som ingår i medlemskapet vänder sig i första hand till dig som jobbar på marknadsavdelningen men även jurister som kommer i kontakt med marknads- och reklamjuridiska frågor, vi…

Bli certifierad medieköpare 27 november

Online
Med vår Cross Media Measurement-certifiering kan alla som köper, förmedlar och säljer annonsexponeringar ha ett gemensamt språk för vad som köps och levereras.

Certifiering Marknadsföringsjuridik: Immaterialrätt och dataskydd

Online
Certifiering i marknadsföringsjuridik sker vid två tillfällen och ingår i medlemskapet. Certifieringen vänder sig i första hand till dig som jobbar på marknadsavdelningen men även jurister som kommer i kontakt med marknads- och…

Digital certifiering i Effektsystemet 2.0 – när det passar dig

Online
Här har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Effektsystemet 2.0. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Hanna Riberdahl och Mats Rönne och…

Digital certifiering till Medieköpare – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…

Anmäl dig till alla våra mikrokurser i Campus Marketing Online här!

Online
Från och med 2024 ingår Campus Marketing Online i medlemskapet för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Ta del av alla våra mikrokurser via Campus Marketing Online. Du gör dem digitalt när det passar dig!

Campus Marketing Program: Generativ AI med Fredrik Holmén

Vårt program Generativ AI för marknadsförare under två halvdagar är exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Kursansvarig för utbildningen är Fredrik Holmén från vår partner ARC.