Certifiera dig digitalt i Effektsystemet
– när det passar dig

Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt. Sveriges Annonsörers Effektsystem är en branschstandard som ska hjälpa våra medlemmar och deras partners att förstå hur deras marknadskommunikation fungerar genom att mäta rätt saker och på rätt sätt.

För att verkligen ska kunna öka effekten av marknadskommunikation är det viktigt att alla parter pratar samma språk och förstår grunderna i vad som skapar effekt och hur man mäter det – företagsledningar, marknadsförare, byråer, medier.

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Det finns många mediekanaler och plattformar att välja på när man köper sina annonsexponeringar. Alla kanaler har olika benämningar på vad som man kan planera och vad som faktiskt köps och levereras. Det skapar stor förvirring om vad man köper och vad som levereras. Beräknas annonsleveranser på personer, eller konton eller devices/appar och webbläsare?

För att skapa ordning och reda med tydliga gemensamma definitioner och standarder har Sveriges Annonsörer driver Cross Media Measurement-initiativet för att reda ut vad som köps och levereras i olika medier, kanaler och plattformar.

Vi erbjuder även företagscertifieringar, läs mer här

Certifiera dig inom digital marknadsjuridik

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter och det är inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet. För att reda ut vissa oklarheter och förtydliga vad som gäller dyker våra jurister bland annat ner i följande frågeställningar:

  • Var går gränsen mellan reklam och information?
  • Vem ska reklammarkera blogginlägg som visar sig vara reklam?
  • Vad måste vi tänka på när det gäller tävlingar i sociala medier?
  • Hur får vi åberopa tester och undersökningar i reklam?
  • Vad får vi göra vi med de personuppgifter vi samlar in?
  • Är det fritt att ”låna” bilder och illustrationer på nätet?
  • Vem äger rättigheterna till det som publiceras på Facebook och Instagram?

KOmmande aktiviteter

Almedalen: Hur kan kommunikation skapa beteendeförändringar för en hållbar framtid? 

Möt oss i Almedalen. Hur kan kommunikation bidra till att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen? Vad är kommunikationens ansvar för att spegla och påverka världen omkring oss, och hur kan vi som bransch…

WFA Spotlight: A Mid-Year Agency Roundup – Beyond the Surface

Online
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Agency Performance Measurement

Online
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Content production 101

Online
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

EFFDay 2024

EFFDay är dagen då vi samlar branschen för att inspireras och diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar. EFFDay arrangeras av Sveriges Annonsörer, Swedma, Sveriges Mediebyråer och KOMM.

Campus Marketing Program: B2B Marketing med Malin Sjöman & Mats Rönne

Passa på att utbilda dig i höst! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Bli certifierad medieköpare 6 september

Online
Med vår Cross Media Measurement-certifiering kan alla som köper, förmedlar och säljer annonsexponeringar ha ett gemensamt språk för vad som köps och levereras.

Certification in English: The Effectiveness System 2.0 – 11 September

Online
Digital certification in English via Teams with Mats Rönne. He will go through The Effectiveness System 2.0 and after the session you have can take the digital test and get certified and get…

Campus Marketing Program: Generativ AI med Sara Öhman

Passa på att utbilda dig i höst! Vårt program Generativ AI för marknadsförare under två halvdagar är exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Kursansvarig för utbildningen är Sara Öhman.

Certifiering: Effektsystemet 2.0 19 september

Online
Effektcertifiering för dig som inte redan är certifierad. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.

Certifiering: Effektsystemet för Offentlig Sektor 2 oktober

Online
Effektcertifiering för dig som jobbar inom offentlig sektor. Som medlem i Sveriges Annonsörer ingår certifieringen i medlemskapet. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att…

Campus Marketing Program: Generativ AI med Fredrik Holmén

Passa på att utbilda dig i höst! Vårt program Generativ AI för marknadsförare under två halvdagar är exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Kursansvarig för utbildningen är Fredrik Holmén.

Campus Marketing Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i höst! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Digital certifiering i Effektsystemet 2.0 – när det passar dig

Online
Här har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Effektsystemet 2.0. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Hanna Riberdahl och Mats Rönne och…

Utbildning: Ta del av alla våra mikrokurser via Campus Marketing Online

Online
Från och med 2024 ingår Campus Marketing Online i medlemskapet för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Ta del av alla våra mikrokurser via Campus Marketing Online. Du gör dem digitalt när det passar dig!

Digital certifiering till Medieköpare – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…