Certifiera dig digitalt i Effektsystemet
– när det passar dig

Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt. Sveriges Annonsörers Effektsystem är en branschstandard som ska hjälpa våra medlemmar och deras partners att förstå hur deras marknadskommunikation fungerar genom att mäta rätt saker och på rätt sätt.

För att verkligen ska kunna öka effekten av marknadskommunikation är det viktigt att alla parter pratar samma språk och förstår grunderna i vad som skapar effekt och hur man mäter det – företagsledningar, marknadsförare, byråer, medier.

Vi erbjuder även företagscertifieringar, läs mer här

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Det finns många mediekanaler och plattformar att välja på när man köper sina annonsexponeringar. Alla kanaler har olika benämningar på vad som man kan planera och vad som faktiskt köps och levereras. Det skapar stor förvirring om vad man köper och vad som levereras. Beräknas annonsleveranser på personer, eller konton eller devices/appar och webbläsare?

För att skapa ordning och reda med tydliga gemensamma definitioner och standarder har Sveriges Annonsörer driver Cross Media Measurement-initiativet för att reda ut vad som köps och levereras i olika medier, kanaler och plattformar.

Vi erbjuder även företagscertifieringar, läs mer här

Certifiera dig inom digital marknadsjuridik

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter och det är inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet. För att reda ut vissa oklarheter och förtydliga vad som gäller dyker våra jurister bland annat ner i följande frågeställningar:

  • Var går gränsen mellan reklam och information?
  • Vem ska reklammarkera blogginlägg som visar sig vara reklam?
  • Vad måste vi tänka på när det gäller tävlingar i sociala medier?
  • Hur får vi åberopa tester och undersökningar i reklam?
  • Vad får vi göra vi med de personuppgifter vi samlar in?
  • Är det fritt att ”låna” bilder och illustrationer på nätet?
  • Vem äger rättigheterna till det som publiceras på Facebook och Instagram?

KOmmande aktiviteter

Nomineringsmingel 100-wattaren 2022

Torsdag den 8 december är det dags att offentliggöra vilka bidrag som har tagit sig igenom juryns nålsöga och blivit nominerade i 100-wattaren 2022. Kom förbi och mingla med branschkollegor hos vår partner…

Kreativ frukost med JCDecaux & Sveriges Annonsörer

Inspireras av spännande varumärken. Tillsammans med JCDecaux bjuder vi på härlig frukost, massa inspiration och möjlighet att mingla med branschkollegor i JCDecaux julpyntade lokaler mitt i stan.

Kurs: Ansvarsfull kommunikation om miljö och klimat

Online
Den officiella kursen om ICC:s nya miljö- och klimatriktlinjer. Vad utgör ett miljö- och klimatpåstående? Hur får de användas i marknadskommunikation? Vad är riskerna med användning av miljö- och klimatpåståenden? Hur använder man…

Certifiering: Effektsystemet 17/1

Online
Effektcertifiering och varför det är viktigt att certifiera sig. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.

Campus Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Att mäta och visa marknadsföringens effekter med Mats Rönne

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Marknadsstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: B2B – Inbound och content marknadsföring med Malin Sjöman

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Mediestrategi och planering för generalister med Christina Wihlner Lentell

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Certifiering: Effektsystemet 22/3

Online
Effektcertifiering och varför det är viktigt att certifiera sig. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.

Certifiera dig digitalt i Effektsystemet – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Effektsystemet via Campus Online. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Mats Rönne och avslutas…

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…

Undrar du över något?

Kontakta oss gärna. Vi ser fram emot din fråga.