Certifiera dig digitalt i Effektsystemet
– när det passar dig

Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt. Sveriges Annonsörers Effektsystem är en branschstandard som ska hjälpa våra medlemmar och deras partners att förstå hur deras marknadskommunikation fungerar genom att mäta rätt saker och på rätt sätt.

För att verkligen ska kunna öka effekten av marknadskommunikation är det viktigt att alla parter pratar samma språk och förstår grunderna i vad som skapar effekt och hur man mäter det – företagsledningar, marknadsförare, byråer, medier.

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Det finns många mediekanaler och plattformar att välja på när man köper sina annonsexponeringar. Alla kanaler har olika benämningar på vad som man kan planera och vad som faktiskt köps och levereras. Det skapar stor förvirring om vad man köper och vad som levereras. Beräknas annonsleveranser på personer, eller konton eller devices/appar och webbläsare?

För att skapa ordning och reda med tydliga gemensamma definitioner och standarder har Sveriges Annonsörer driver Cross Media Measurement-initiativet för att reda ut vad som köps och levereras i olika medier, kanaler och plattformar.

Vi erbjuder även företagscertifieringar, läs mer här

Certifiera dig inom digital marknadsjuridik

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter och det är inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet. För att reda ut vissa oklarheter och förtydliga vad som gäller dyker våra jurister bland annat ner i följande frågeställningar:

  • Var går gränsen mellan reklam och information?
  • Vem ska reklammarkera blogginlägg som visar sig vara reklam?
  • Vad måste vi tänka på när det gäller tävlingar i sociala medier?
  • Hur får vi åberopa tester och undersökningar i reklam?
  • Vad får vi göra vi med de personuppgifter vi samlar in?
  • Är det fritt att ”låna” bilder och illustrationer på nätet?
  • Vem äger rättigheterna till det som publiceras på Facebook och Instagram?

KOmmande aktiviteter

Kantar Morning Sessions: AI – The future is here

Välkommen till Kantar Morning Sessions – en mötesplats för dig som vill träffa globala experter i framkant inom varumärke, reklam, AI, innovation, kundupplevelser och marknadsföring.

Certification in English: The Effectiveness System 2.0 – 8 May

Online
New! Digital certification in English via Zoom with Mats Rönne. He will go through The Effectiveness System 2.0 and after the certification you will get access to the digital test.

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

Online
I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

Online
I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

Sveriges Annonsörer årsmöte

Sveriges Annonsörer kallar till årsmöte. Missa inte möjligheten att som medlem göra din röst hörd. Årsmötet är exklusivt för dig som medlem i Sveriges Annonsörer.

Certifiering: Effektsystemet för Offentlig Sektor 29 maj

Online
Effektcertifiering för dig som jobbar inom offentlig sektor. Som medlem i Sveriges Annonsörer ingår certifieringen i medlemskapet. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att…

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Online
Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…

Members Camp Göteborg: tema Media & Digitalt

Members Camp är tillfället då medlemmar samlas för att tillsammans inspireras och utbyta erfarenheter. Den här gången får du höra mer om det fragmenterade medielandskapet, programmatiska köp samt intressant medlemscase.

EFFDay 2024

EFFDay är dagen då vi samlar branschen för att inspireras och diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar. EFFDay arrangeras av Sveriges Annonsörer, Swedma, Sveriges Mediebyråer och KOMM.

Campus Marketing Program: B2B Marketing med Malin Sjöman & Mats Rönne

Passa på att utbilda dig i höst! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Marketing Program: Generativ AI med Sara Öhman

Passa på att utbilda dig i höst! Vårt program Generativ AI för marknadsförare under två halvdagar är exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Kursansvarig för utbildningen är Sara Öhman.

Campus Marketing Program: Generativ AI med Fredrik Holmén

Passa på att utbilda dig i höst! Vårt program Generativ AI för marknadsförare under två halvdagar är exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Kursansvarig för utbildningen är Fredrik Holmén.

Campus Marketing Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i höst! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Digital certifiering i Effektsystemet 2.0 – när det passar dig

Online
Här har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Effektsystemet 2.0. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Hanna Riberdahl och Mats Rönne och…

Utbildning: Ta del av 25 mikrokurser via Campus Marketing Online

Online
Från och med 2024 ingår Campus Marketing Online i medlemskapet för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Ta del av 25 unika mikrokurser via Campus Marketing Online. Du gör dem digitalt när det passar dig!

Digital certifiering till Medieköpare – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…