Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…
Meta ger sig in i Principal Media 

Senaste nytt

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…

Verksamhetsberättelse 2024

2024 blev året då vi inte bara firade 100 år som organisation – utan också året då vi med kraft tog nästa steg mot en starkare, smartare och mer hållbar marknadsföringsbransch. I en…
Fler Aktuellt

Remissinstans för betänkandet av ändringar i AV-direktivet

Sveriges Annonsörer är remissinstans för betänkandet som den s.k. AV-utredningen nyligen lämnade över till Kulturdepartementet (En moderniserad radio- och tv-lag- genomförande av ändringar i AV-direktivet SOU 2019:39). Utredningens uppdrag har varit att föreslå…

Här är juryn som ska kora årets mest effektiva kommunikation

Remissyttrande över promemorian sänkt reklamskatt 2020 (Fi2019/02101/S2)

Remissyttrande över promemorian sänkt reklamskatt 2020 (Fi2019/02101/S2)

På plats i Almedalen – Sveriges Annonsörer Utsikt.

På plats i Almedalen – Sveriges Annonsörer Utsikt.

Så säkrar du ditt varumärke när du annonserar på YouTube

Så säkrar du ditt varumärke när du annonserar på YouTube

100-wattaren tänder upp nya kategorier

100-wattaren tänder upp nya kategorier. Sedan 1990 har Sveriges effektivaste kommunikationsinsatser prisats i 100-wattaren. Nu släpper tävlingen flera nyheter när årets kategorier introduceras.

Fyra av tio svenskar lyssnar på poddar – dokumentärer är favoritkategorin för poddlyssnandet

Poddindex växer med fler poddar, en ny distributör och ny poddmedieaktör

Poddindex växer med fler poddar, en ny distributör och ny poddmedieaktör

4 experter pratar utmaningar och framtid inom annonsering

4 experter pratar utmaningar och framtid inom annonsering

Självreglering är vägen till bättre spelreklam

Guide för digital annonsering – nu även på engelska

Guide för digital annonsering – nu även på engelska

Sveriges Annonsörer prisas internationellt för sin ”Guide för digital annonsering”.

Stadig tillväxt för poddlyssnandet under 2018 – Sommar i P1 är Sveriges populäraste sommarpodd

Klart med ny vd till Sveriges Annonsörer

Svarta listan uppdaterad – spelbranschen värsta syndarna

Sveriges Annonsörer om sammanslagningar av organisationer

Sveriges Annonsörer om sammanslagningar av organisationer. I media har det förts en debatt kring sammanslagningar av intresse- och branschorganisationer i kommunikationsbranschen.

Branschen kräver ökad transparens – ny guide för digital annonsering

8 av 10 negativa till att kändisar gör spelreklam