Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…
Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Senaste nytt

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…

Varför är Sveriges Annonsörer på plats på Cannes Lions? 

Som branschorganisation är vårt uppdrag att hjälpa svenska varumärken att navigera i en allt mer komplex och snabbföränderlig marknads- och kommunikationsvärld. Cannes Lions är inte bara en kreativ tävling – de senaste åren…

Google ger upp försöken att fasa ut tredjepartskakor  

Googles VP för initiativet Privacy Sandbox, Anthony Chavez, skriver i dagarna på deras webbsida att Google har tagit beslut om att inte fasa ut tredjepartkakor i Chrome. Vad vi förstår är detta inte…
Fler Aktuellt

Ny internationell standard gör det lättare att jämföra poddar

Sveriges Annonsörer och TV4 driver på för bättre mätstandarder för medieköpare

Svante Sköldberg 1931-2019

Sveriges Annonsörers tidigare VD har lämnat oss, 88 år gammal. Svante Sköldberg var Sveriges Annonsörers (dåvarande Annonsörföreningen) verkställande direktör mellan åren 1980-1993.

Reklamtrötthet ökar oroväckande snabbt

Reklamtrötthet ökar oroväckande snabbt. Aldrig någonsin har svenskarna varit så reklamtrötta – hela 59 procent är negativa till reklam.

Remissinstans för betänkandet av ändringar i AV-direktivet

Remissinstans för betänkandet av ändringar i AV-direktivet. Sveriges Annonsörer är remissinstans för betänkandet som den s.k. AV-utredningen nyligen lämnade över till Kulturdepartementet

Remissinstans för betänkandet av ändringar i AV-direktivet

Sveriges Annonsörer är remissinstans för betänkandet som den s.k. AV-utredningen nyligen lämnade över till Kulturdepartementet (En moderniserad radio- och tv-lag- genomförande av ändringar i AV-direktivet SOU 2019:39). Utredningens uppdrag har varit att föreslå…

Här är juryn som ska kora årets mest effektiva kommunikation

Remissyttrande över promemorian sänkt reklamskatt 2020 (Fi2019/02101/S2)

Remissyttrande över promemorian sänkt reklamskatt 2020 (Fi2019/02101/S2)

På plats i Almedalen – Sveriges Annonsörer Utsikt.

På plats i Almedalen – Sveriges Annonsörer Utsikt.

Så säkrar du ditt varumärke när du annonserar på YouTube

Så säkrar du ditt varumärke när du annonserar på YouTube

100-wattaren tänder upp nya kategorier

100-wattaren tänder upp nya kategorier. Sedan 1990 har Sveriges effektivaste kommunikationsinsatser prisats i 100-wattaren. Nu släpper tävlingen flera nyheter när årets kategorier introduceras.

Fyra av tio svenskar lyssnar på poddar – dokumentärer är favoritkategorin för poddlyssnandet

Poddindex växer med fler poddar, en ny distributör och ny poddmedieaktör

Poddindex växer med fler poddar, en ny distributör och ny poddmedieaktör

4 experter pratar utmaningar och framtid inom annonsering

4 experter pratar utmaningar och framtid inom annonsering

Självreglering är vägen till bättre spelreklam

Guide för digital annonsering – nu även på engelska

Guide för digital annonsering – nu även på engelska

Sveriges Annonsörer prisas internationellt för sin ”Guide för digital annonsering”.

Stadig tillväxt för poddlyssnandet under 2018 – Sommar i P1 är Sveriges populäraste sommarpodd