Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…
Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Senaste nytt

Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…

Nu är höstens utbildningskalender här

Nu är höstens utbildningskalender uppdaterad. Fylld med nio intressanta kurser och ett program i varumärkesstrategi ledda av några av branschens bästa specialister.

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…
Fler Aktuellt

Snart halvtid i Effektkalendern 2020

I årets effektkalender hittar du några av våra mest uppskattade artiklar, guider och webinar – med tips och inspiration för marknadsföring som ger effekt. Luckorna hittar du varje dag fram till jul på…

100-wattaren 2020 – här är alla nominerade

I år lyckades 62 bidrag ta sig igenom juryns nålsöga och bli nominerade i 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.

Medlemsintervju – Adlibris välkommen till Sveriges Annonsörer!

Intervju med Sofia Söderqvist, CMO på Adlibris, ny medlem i Sveriges Annonsörer! “Vi är en stor marknadsavdelning med alla kompetenser inhouse, och medlemskapet i Sveriges Annonsörer är ett bra och enkelt sätt för…

Effektkalendern 2020

Bästa nedräkningen till jul? Effektkalendern 2020! Bakom varje lucka hittar du några av våra mest uppskattade artiklar, guider och webinar – med tips och inspiration för marknadsföring som ger effekt.

Utnyttja ditt medlemskap – det har aldrig varit viktigare

Jag har aldrig varit marknadschef under en global pandemi, och tänker varken påstå att jag vet hur det känns eller hur man bäst hanterar utmaningar i dessa exceptionellt annorlunda tider. Men jag hör…

”En överraskande stark återhämtning”

I fredags släppte IRM sin rapport om de svenska medieinvesteringarna under Q3 2020, och siffrorna pekar på en oväntat stark återhämtning för digitala medier efter vårens historiska ras. Sveriges Annonsörer bad IRM:s vd…

Inte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA

Efter EU-domstolens dom: inte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA med stöd av Privacy Shield.

Möt Google på EFFDay den 6 november!

Under rubriken “Decoding Decisions – making sense of the messy middle” delar Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Agencies & Partners, med sig av bolagets senaste research om komplicerade köpbeslutsprocesser och vad marknadsförare…

Juryns tips till årets tävlande i 100-wattaren

I vår intervjuserie med juryordförandena i årets 100-wattaren bad vi om tips och råd till de tävlande – och fick in mängder av smarta svar. Här kan du ta del av dem igen…

Kreativitet och affärsnytta – har det någonsin varit viktigare?

… är temat för KOMMs break out session på EFFDay den 6 november. Medverkar gör Linda Nilsson, vd för KOMM, Niklas Bondesson, forskare vid Stockholms Universitet och Head of Science på Evidence Strategy…

”Mitt starkaste minne är min otroliga besvikelse när vi inte vann”

Bidragsinlämningen i 100-wattaren 2020 stänger om bara två dagar, och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få sätta igång sitt arbete. En av dem är Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och juryordförande i…

Sveriges Annonsörers breakout session på EFFDay handlar om balans

Effekt eller effektivitet? Varumärkesbyggande eller taktiskt? Räckvidd eller personalisering? Att hitta rätt balans är svårt. Samtidigt är det en förutsättning för att vi ska kunna öka effekten av våra marknadsinvesteringar.

”Att våga ta ställning är ett vinnande koncept”

Deadline för tävlingsbidragen till 100-wattaren 2020 kryper allt närmare och våra jurymedlemmar gör sig redo för det viktiga bedömningsarbetet. Anna Sandberg, Corporate Communication Manager på UNICEF, är juryordförande i kategorin ”Samhällsansvar och ideellt”.

”Nya tävlingsupplägget är det bästa som hänt sen skivat bröd!”

Bidragsinlämningen i 100-wattaren 2020 är i full gång och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få utse den kommunikation som skapat bäst effekt. Vi har snackat med Tobias Clewemar, varumärkeschef på Telenor och…

Köp biljetter till EFFDay – tre inspirerande Keynote Speakers

Brinner du för att skapa effekt? Missa inte EFFDay den 6 november! Våra tre Keynote Speakers Nick Milne, Fran Cassidy och Sorin Patilinet kommer att dela med sig av mängder av insikter och…

”100-wattaren är navet i en kunskapsresa för hela branschen”

”Nu blir det mer fokus på verkliga resultat”

Bidragsinlämningen i 100-wattaren är i full gång och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få utse den kommunikation som skapat bäst effekt under året. Vi har snackat med Marie Wedin, marknadsdirektör på Coop…

”Vinnaren ska inspirera andra till att våga vara modiga”

100-wattaren 2020 är öppen för bidragsinlämning och nedräkningen inför 100-wattaren 2020 är igång! vi har snackat med Canan Yasar, creative director för PR-byrån Obeya och juryordförande i kategorin ”100-fattaren". "Att jag jobbar med…